Sfoglia per Autore "Brunelli, Marta <Università di Macerata>"
Items 1-3 di 3
-
Il museo della scuola come luogo di sperimentazione di percorsi di Public History: il caso del Museo della Scuola «Paolo e Ornella Ricca» dell’Università di Macerata
Brunelli, Marta <Università di Macerata> (M. Brunelli, Il museo della scuola come luogo di sperimentazione di percorsi di Public History: il caso del Museo della Scuola «Paolo e Ornella Ricca» dell’Università di Macerata, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 169-183, (2019)Public historians have definitively recognized the crucial role that museums – on par with libraries, archives, schools as well as media, cultural and tourism industry, and «all other sectors where the knowledge of the ... -
"Non-places" of school of memory . First reflection on the forgotten places of education as generators of collective school memory : between Oral history, Public history and Digital history
Brunelli, Marta <Università di Macerata> (M. Brunelli, Non-places of school memory : first reflections on the forgotten places of education as generators of collective school memory : between Oral history, Public history and Digital history, « HECL», 14, 2019, n. 1, pp. 49-72, 2019)The article explores the concept of «places of memory» by analysing it from the opposite perspective of «non-places», an expression which – born in the context of the studies on the so-called «difficult heritage» and ... -
Tra scuola, università e territorio: il peculiare contributo della Public History
Bandini, Gianfranco <Università di Firenze>; Bianchini, Paolo <Università di Torino>; Borruso, Francesca <Università Roma Tre>; Brunelli, Marta <Università di Macerata>; Oliviero, Stefano <Università di Firenze> (G. Bandini, P. Bianchini, F. Borruso, M. Brunelli, S. Oliviero, "Tra scuola, università e territorio. Introduzione", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, Firenze: University Press, 2022, pp. 9-13, 2022)