• Combining Values of Museums and Digital Culture in Digital Public History 

      Esten, Emily <University of Pennsylvania Libraries> (E. Esten, "Combining Values of Museums and Digital Culture in Digital Public History", in Handbook of Digital Public History, Berlin, Boston: De Gruyter Oldenbourg, 2022, pp. 107-120, 2022)
      Museum professionals have increasingly introduced technology intohistorical spaces, and history into technological spaces, to augment or transformthe preservation of knowledge and artifacts; the sharing and creation of ...
    • Hegel and the Experience of Forgiveness. Starting from the spirit of Christianity 

      Caramelli, Eleonora (2017)
      The aim of this paper is to explore the theme of forgiveness in Hegelian philosophy - especially as it appears in the early text The Spirit of Christianity and Its Fate and in the Phenomenology of Spirit - with the aim of ...
    • La lezione dell’arte. Una lettura pedagogica di ‘Arte come esperienza’ di John Dewey 

      Iermano, Orsola (Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2020)
      This contribution has the aim of highlight the pedagogical significance of the deweyan aesthetic, as it has been developed by the American philosopher in the masterpiece Art as Experience(1934). Beginning from the ...
    • Lezione o «esperienza»? Una falsa alternativa 

      Malgioglio, Luca; Zammarelli, Alessandro (L. Malgioglio, A. Zammarelli, "Lezione o «esperienza»? Una falsa alternativa", «Clionet. Per un senso del tempo e dei luoghi», 2023, n.7, 2023)
      Utilizzando le categorie di Gert Biesta, gli autori fanno notare come l’opposizione fra «tradizionale» e «innovativo», così come quella tra «lezione» ed «esperienza» sia già di per sé stantia. Inoltre questa critica ...