• Didattica con i testimoni, l’esperienza con Silvano Sarti 

      Vitulano, Massimo <Technical secondary school "Marchi-Forti", Italy> (M. Vitulano, "Didattica con i testimoni, l’esperienza con Silvano Sarti", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 95-101, 2022)
      The paper aims at dealing with didactics of Resistance through the relationship between the historical wtnesses and younger generations. As the first has lived the historical events he is going to narrate, younger generations ...
    • La Staffetta di Monte Sole. Un percorso sonoro alla scoperta della vita prima dell’eccidio 

      Candioli, Francesca; Spanò, Claudio (F. Candioli, C. Spanò, "La Staffetta di Monte Sole. Un percorso sonoro alla scoperta della vita prima dell’eccidio", «Clionet. Per un senso del tempo e dei luoghi», 2022, n.6, pp. 313-317, 2022)
      La Staffetta di Monte Sole è una passeggiata sonora permanente che consente ai visitatori del Parco storico di Monte Sole di scoprire la storia del posto, partendo da una narrazione audio da ascoltare mentre si cammina ...
    • Studiare la Resistenza con le fonti orali 

      Contini, Giovanni <Institute of Resistance studies in Pistoia, Italy> (G. Contini, "Studiare la Resistenza con le fonti orali", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 75-81, 2022)
      Practise in oral interview for recording experiences nurtured during Resistance was early as it was carried on firstly by Silvio Micheli. However, neither Micheli or the Historical Institutes for Resistance studies have ...