Mostra i principali dati dell'item

dc.contributor.authorMarinai, Eva
dc.date.accessioned2021-09-08T10:24:44Z
dc.date.available2021-09-08T10:24:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationMarinai, Eva, "Il tragico quotidiano. La “revanche du mythe” nel teatro francese tra le due guerre". Sinestesieonline, A. 10, no. 32 (Maggio 2021): 1-24it_IT
dc.identifier.issn2280-6849it_IT
dc.identifier.urihttp://sinestesieonline.it/wp-content/uploads/2021/06/maggio2021-16b.pdfit_IT
dc.identifier.urihttp://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/5701
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14273/unisa-3805
dc.description.abstractFrom the 1920s to the end of the Second World War, in Europe but especially in France, scholars, playwrights and directors increasingly paid attention to classical theatre, to the Tragic. Cocteau, Giraudoux, Gide, Anouilh, Sartre, Camus together with Jouvet, Pitoeff, Baty, Dullin and Barsacq passed through the Greek myth as a privileged form to explain the contemporary world crossed by crisis and uncertainties.it_IT
dc.format.extentP. 1-24it_IT
dc.language.isoitit_IT
dc.publisherAvellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesieit_IT
dc.sourceUniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneoit_IT
dc.subjectTragediait_IT
dc.subjectFranciait_IT
dc.subjectMitoit_IT
dc.subjectCartel des Quatreit_IT
dc.subjectCocteauit_IT
dc.subjectGiraudouxit_IT
dc.subjectAnouilhit_IT
dc.subjectSartreit_IT
dc.subjectCamusit_IT
dc.titleIl tragico quotidiano. La “revanche du mythe” nel teatro francese tra le due guerreit_IT
dc.typeJournal Articleit_IT
 Find Full text

Files in questo item

Thumbnail

Questo item appare nelle seguenti collezioni

Mostra i principali dati dell'item