Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7874
Record completo di tutti i metadati
Campo DCValoreLingua
dcterms.contributor.authorD'Alessio, Michela-
dc.date.accessioned2024-12-18T11:40:24Z-
dc.date.available2024-12-18T11:40:24Z-
dcterms.date.issued2024-
dcterms.identifier.citationMichela D'Alessio, "Andar per scuole tra le montagne della Basilicata. Un laboratorio nomade tra le scuole rurali e le storie dei maestri nel Pollino" in Anna Ascenzi, Gianfranco Bandini, Carla Ghizzoni (edited by), Il patrimonio storico-educativo come fonte per la Public History of Education. Tra buone pratiche e nuove prospettive, Macerata, EUM, 2024, pp.306-319it_IT
dcterms.identifier.isbn978-88-6056-969-1it_IT
dcterms.identifier.issn2723-9314it_IT
dcterms.identifier.urihttps://eum.unimc.it/img/cms/20_Michela%20D%20Alessio.pdfit_IT
dcterms.identifier.urihttp://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7874-
dc.description.abstractThe contribution outlines the project of an itinerant workshop promoted by the University of Basilicata with the cultural association «ArtePollino» aimed at schoolchildren and students to come back, through an experiential educational journey, on the steps where schooling was done in the past, stitching together individual and community stories, many of them linked to the teachers and female teachers who inhabited and animated those rural hamlets. The project – in planning activities and expected results according to a Public History of Education approach – is in tune with the shared promotion by several institutional and associational actors of an activity in a public space; the involvement of audiences other than specialists (schoolchildren, university students, local community residents, old teachers) and the increased knowledge, preservation and enhancement of the educational heritage offered by the Pollino scholastic, in the rural Basilicata of the twentieth century.it_IT
dcterms.format.extentP. 306-319it_IT
dc.language.isoitit_IT
dcterms.publisher.alternativeM. D'Alessio, "Andar per scuole tra le montagne della Basilicata. Un laboratorio nomade tra le scuole rurali e le storie dei maestri nel Pollino" in A. Ascenzi, G. Bandini, C. Ghizzoni (edited by), Il patrimonio storico-educativo come fonte per la Public History of Education. Tra buone pratiche e nuove prospettive, Macerata, EUM, 2024, pp.306-319it_IT
dc.relation.ispartofseriesFonti / Sources; 8it_IT
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0it_IT
dcterms.sourceUniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneoit_IT
dcterms.subjectrural educationit_IT
dcterms.subjecthistorical-educational heritageit_IT
dcterms.subjectschool memoryit_IT
dcterms.subjectItalyit_IT
dcterms.subjectXX centuryit_IT
dcterms.titleAndar per scuole tra le montagne della Basilicata. Un laboratorio nomade tra le scuole rurali e le storie dei maestri nel Pollinoit_IT
dcterms.typeBook chapterit_IT
È visualizzato nelle collezioni:prova

File in questo documento:
Non ci sono file allegati a questo documento


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.