Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/833
Record completo di tutti i metadati
Campo DCValoreLingua
dcterms.contributor.authorBasile, Grazia-
dc.date.accessioned2013-11-21T09:42:02Z-
dc.date.available2013-11-21T09:42:02Z-
dc.date.created2012-
dcterms.date.issued2012-
dcterms.identifier.citationBasile, Grazia. “Narratività e acquisizione delle lingue”. «Testi e linguaggi» 6(2012):57-71. [Studi monografici. Descrivere, narrare, argomentare, a cura di M. Prampolini e M. Voghera]-
dcterms.identifier.issn1974-2886en_US
dcterms.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10556/833-
dc.description.abstractThis article focuses on narrativity as an access key to the symbolic-cultural universe in which the human being is immersed. Narrativity has to be intended as a pre-theoretical term, to designate the basic structure of knowledge, i.e. the natural tendency of human beings (in the construction and interpretation of reality) to think in terms of stories. Starting from their perceptual and motor skills, children build their basic semantic concepts within narrative sequences. This article deals mainly with mother tongue acquisition, although many of the processes described may also be referred to second language acquisition.en_US
dcterms.format.extentP. 57-71en_US
dcterms.sourceUniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneoen_US
dcterms.titleNarratività e acquisizione delle lingueen_US
dcterms.typeArticleen_US
È visualizzato nelle collezioni:Testi e linguaggi. Vol.6 (2012)

File in questo documento:
Non ci sono file allegati a questo documento


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.