Show simple item record

dc.contributor.authorDiadori, Pierangela
dc.date.accessioned2019-07-15T09:11:29Z
dc.date.available2019-07-15T09:11:29Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationDiadori, Pierangela, “Learner Initiation. La gestione dei turni di autoselezione iniziale degli studenti nell’interazione in classi di italiano L2.” «Testi e linguaggi» 11(2017): 261-279. [Studi monografici. Sistemi e strategie di affermazione nella interazione A cura di Inmaculada Solís García, Juliette Delahaie e Nicoletta Gagliardi]it_IT
dc.identifier.isbn978-88-430-89-260it_IT
dc.identifier.issn1974-2886it_IT
dc.identifier.urihttp://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/3432
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14273/unisa-1673
dc.description.abstractThe aim of this paper is to foster teachers’ awareness in classroom interaction through Conversation Analysis for Second Language Acquisition (ca-for-sla). The focus is on the cases of students’ self-selection and on the turn-taking that occurs in this unexpected event, compared to the well known irf sequence (Teacher Initiation – Learner Response – Teacher Feedback). The analysis is based on videorecorded and transcribed lessons of Italian a as second language.it_IT
dc.format.extentP. 261-279it_IT
dc.language.isoitit_IT
dc.publisherRoma : Carocciit_IT
dc.sourceUniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneoit_IT
dc.titleLearner Initiation. La gestione dei turni di autoselezione iniziale degli studenti nell’interazione in classi di italiano L2it_IT
dc.typeJournal Articleit_IT
 Find Full text

Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record