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La comunicazione strategica delle organizzazioni scolastiche: gli istituti professionali in Campania 

Abbinente, Sante (2012-07-15)
Il settore dell’istruzione professionale in Campania è caratterizzato da una chiara componente di complessità e di vincoli, che, reinterpretati alla luce dell’Approccio Sistemico Vitale, fanno presupporre la difficoltà per ...
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Allineamento strategico e customer satisfaction: la BSC come soluzione per il credito cooperativo 

Bernardo, Claudia (2012-04-24)
The study deals with a crucial theme in marketing studies: the customer satisfaction. The purpose is not only to notice the importance of this theme, especially in the current economical juncture in which the crisis affects ...
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Il governo dei servizi pubblici locali esternalizzati nella prospettiva dei comuni campani 

Rocco, Enrico (2011-06-06)
The work, after an initial examination of the reforms that have affected the government, focused on the idea of outsourcing management, analyzing what are the advantages and disadvantages for a municipality decides to adopt ...
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Innovative Communication Trends in the Public Administration – a Democratic Marketing Tool or Just Another Fallacy 

Galvin, Maureen (2011-05-18)
Institutional communication has been a controversial issue for many years now in Italy; at least as concerns the difficult challenge of putting effective communication on a national scale between the citizenship and the ...
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Service innovation: organizational routines, technology and change processes 

Errichiello, Luisa (2012-07-23)
La presente tesi intende fornire un contributo teorico sui processi di cambiamento ed innovazione nelle imprese di servizi. Essa è articolata in tre saggi, di cui uno di natura teorica e due di natura empirica. La ricerca ...
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L'internazionalizzazione delle imprese alberghiere al femminile. Un'indagine empirica in provincia di Salerno 

Montera, Raffaella (2012-05-07)
The topical issues related to internationalization - which is a competitive constraint that no firm can escape - and to female entrepreneurship - a synthesis of varied and diverse pool of skills, abilities, personal and ...
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La CSR e i social media: una risposta italiana allo scetticismo degli stakeholder. Un’indagine sulla comunicazione online attuata da alcune delle principali aziende italiane quotate nel FTSE MIB 

Cosimato, Silvia (2013-10-15)
The present research aims to study the evolution of CSR communication due to Information and Communication Technologies (ICT), the web 2.0 (Murugesan, 2007; O’reilly, 2007, 2009), and social media (Boyd and Ellison, 2007; ...
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Back to basics. Green Brand Equity e Sostenibilità. Un’analisi empirica nel settore delle acque minerali in Italia 

Buongiorno, Anna Luisa (2014-06-03)
The environmental and social innovation is becoming the engine for the growth of the business and brand values . The Future of Business is the business sustainable while maintaining the integrity in the business and ...
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Il bilancio sociale: strumento di rendicontazione e comunicazione negli enti locali 

Pennacchio, Felice (2013-07-12)
The demand of research has consisted of identifying how the Local Authorities have planned the process of notice and final reporting about the political act through the “social responsibility report”, meant as a device ...
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Le PMI della Provincia di Salerno: caratteristiche e approcci alla comunicazione 

De Sio, Alessandra (2011-04-06)
Nonostante la letteratura accademica abbia sancito l’impossibilità di scindere le aziende dalla loro comunicazione, dimostrando, inoltre, che il vantaggio competitivo oggi risiede nel governare strategicamente le relazioni ...
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AuthorAbbinente, Sante (1)Amabile, Sara (1)Amoroso, Raffaele (1)Bernardo, Claudia (1)Buongiorno, Anna Luisa (1)Buonincontri, Piera (1)Calabrese, Marianna (1)Caputo, Francesco (1)Cascella, Anna (1)Cavacece, Ylenia (1)... View MoreSubject
SECS-P/08 ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE (61)
Governance (3)Performance (3)Big data (2)Bilancio sociale (2)Brand equity (2)Comunicazione (2)Customer satisfaction (2)Internazionalizzazione (2)Marketing (2)... View MoreDate Issued2020 - 2023 (10)2011 - 2019 (51)Has File(s)Yes (61)
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