Cerca
Items 1-3 di 3
Introduzione
(L. Bravi, C. Martinelli and S. Oliviero, "Introduzione", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 11-17, 2022)
The introduction aims at underlining how the Resistance movement has been dealt throughout the political debate hold in republican Italy, summing up how scholastic law deals with the topic. Eventually, it sums up the ...
Progettare percorsi didattici di Storia della scuola per le scuole secondarie di II grado
(C. Martinelli, "Progettare percorsi didattici di Storia della scuola per le scuole secondarie di II grado", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, Firenze: University Press, pp. 51-57, 2022)
The paper deals with how Public History and Public History of Education can be applied in secondary schools. Several advantages can be achieved through their presence: firstly, they enhance the role of workshops in studying ...
Le costituzioni nel vissuto. Rimuovere gli ostacoli: dalla Resistenza alla Costituzione
(E. Creati, C. Martinelli, "Le costituzioni nel vissuto. Rimuovere gli ostacoli: dalla Resistenza alla Costituzione", in Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 185-191, 2022)
This paper aims at describing the experience carried on by some pupils attending the third years at the vocational institute "Sismondi-Pacinotti" in Pescia, in the scholastic year 2018-19. Thruogh lessons and theatral ...