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Allineamento strategico e customer satisfaction: la BSC come soluzione per il credito cooperativo
(2012-04-24)
The study deals with a crucial theme in marketing studies: the customer satisfaction. The
purpose is not only to notice the importance of this theme, especially in the current economical
juncture in which the crisis affects ...
Il prodotto culturale integrato. La relazione territorio-prodotto nel Relationship Marketing Approach
(2010-05-24)
La nuova visione di cultura in termini di prodotto, il ruolo dei prodotti culturali nell'ambito del territorio e la relazione tra il territorio e il prodotto culturale rappresentano i tre temi centrali del lavoro. In una ...
Innovative Communication Trends in the Public Administration – a Democratic Marketing Tool or Just Another Fallacy
(2011-05-18)
Institutional communication has been a controversial issue for many years now in Italy; at least as concerns the difficult challenge of putting effective communication on a national scale between the citizenship and the ...
L'internazionalizzazione delle imprese alberghiere al femminile. Un'indagine empirica in provincia di Salerno
(2012-05-07)
The topical issues related to internationalization - which is a competitive
constraint that no firm can escape - and to female entrepreneurship - a synthesis of
varied and diverse pool of skills, abilities, personal and ...
La CSR e i social media: una risposta italiana allo scetticismo degli stakeholder. Un’indagine sulla comunicazione online attuata da alcune delle principali aziende italiane quotate nel FTSE MIB
(2013-10-15)
The present research aims to study the evolution of CSR communication due to Information and
Communication Technologies (ICT), the web 2.0 (Murugesan, 2007; O’reilly, 2007, 2009), and social
media (Boyd and Ellison, 2007; ...
Back to basics. Green Brand Equity e Sostenibilità. Un’analisi empirica nel settore delle acque minerali in Italia
(2014-06-03)
The environmental and social innovation is becoming the engine for the growth of the
business and brand values . The Future of Business is the business sustainable while
maintaining the integrity in the business and ...
Il bilancio sociale: strumento di rendicontazione e comunicazione negli enti locali
(2013-07-12)
The demand of research has consisted of identifying how the Local Authorities have planned the process
of notice and final reporting about the political act through the “social responsibility report”, meant as a
device ...
Le PMI della Provincia di Salerno: caratteristiche e approcci alla comunicazione
(2011-04-06)
Nonostante la letteratura accademica abbia sancito l’impossibilità di scindere le aziende
dalla loro comunicazione, dimostrando, inoltre, che il vantaggio competitivo oggi risiede nel
governare strategicamente le relazioni ...
La dinamica reputazionale nel Family Business. Analisi teoriche e prospettive strategiche nello studio della reputazione dell’impresa familiare
(2012-05-28)
In terms of output of the process of socialisation for the construction of shared opinions and social
consensus, Corporate Reputation, based on a close network of information exchanges is in effect,
the product of a process ...
Brand value, marketing investments and capital structure. An empirical analysis
(2011-05-05)
Un numero sempre crescente di imprese sta ormai constatando come, nell’attuale contesto
competitivo, uno degli asset aziendali di maggior valore sia costituito dal brand associato ai
loro prodotti o servizi. In un mondo ...