Edizioni Sinestesie: Recent submissions
Items 1121-1140 di 1264
-
La Colombina di Giacosa: un’immagine inedita di Eleonora Duse nelle illustrazioni di Edoardo Calandra per Il Filo
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016)An unusual journey in Eleonora Duse’s iconography finalized to the analysis of Edoardo Calandra’s images stored in a rare edition of Il Filo by Giuseppe Giacosa, published in 1883 by Casanova in Turin. -
The scaffold and the stage in countercultural Italy: of arenas and altars
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016) -
The trajectory of a viral image on the afterlife of the Alan Kurdi image
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016) -
Franco Perrelli, Le origini del teatro moderno. Da Jarry a Brecht, Roma-Bari, Editori Laterza, 2016. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016) -
Elena Randi, Il teatro romantico, Roma-Bari, Editori Laterza, 2016. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016) -
Gianluca D’Andrea, transito all’ombra, Marcos y Marcos, Milano, 2016. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)A questa vertigine (Italic, Ancona 2016) is the Gianluca D’Andrea’s new poetry book. A book with a quick writing, able to condense the events, adding them together, so that the reader can quickly open them like a fan and ... -
Antonio di Grado, Anarchia come romanzo e come fede ad Est dell’Equatore, Pollena (NA) 2015. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)How are religion, literature and politics linked? According to Antonio Di Grado in one of his last works (Anarchia come romanzo e come fede), anarchy seems to be the fil rouge which connects them. -
Luigi Martellini, La finzione il nulla, Carabba, Lanciano 2013. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)Luigi Martellini’s latest collection of poems, the author stagesthe resistance of the fiction of poetry,in a rational and alwaysmonitoring style, to the siege of nothingness, which is expressed on a dual scale of sense, ... -
Thomas Milholt, Le opere dimenticate del melodramma italiano (1800-1850). Un capitolo di storia della musica da riscrivere, traduzione di Paola Polito, Pozzi, Ravenna 2016. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)The Milholt’s volume aims to re-evaluate the works of the first half of the Italian Eighteen hundred century, and especially of authors such as Mercadante, Pacini and Ricci, now virtually disappeared from theaters around ... -
Carlo Ossola, Ungaretti, poeta, Venezia, Marsilio, 2016. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)Carlo Ossola updates his previous monograph on Ungaretti (Milan 1975 and 1982), the most European of Italian poets, with a new essay that focuses on his poetry and his translations, devoting a large space to European ... -
Vincenzo Patanè, L'estate di un ghiro: Il mito di Lord Byron attraverso la vita, i viaggi, gli amori, le opere, Cicero, Venezia 2013. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)In his absorbing and erudite volume Vincenzo Patanè examines the frenzied life and prolific literary production of the Romantic poet Lord Byron. -
Paolo Rumiz, Appia, Milano, Feltrinelli, 2016. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017) -
Preparing for Commedia dell’Arte
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)Commedia dell’Arte comes alive when played passionately by characters with an unquenchable need. Commedia is a theatre of contrasts. It moves from Order to Disorder, Chaos, Disaster and back to Order and a Happy Ending. ... -
Innamorarsi attraverso la lettera(tura): il dialogo epistolare tra Luigi Pirandello e Marta Abba
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)This article analyses the relationship between Luigi Pirandello and Marta Abba, considering their correspondence in years 1925-1936. We can observe the history of “Teatro d’Arte”, with the artistic and personal problems ... -
The Notebook of Trigorin di Tennessee Williams: una proposta di traduzione
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)Purpose of this article is to provide a new interpretation of the figure of Tennessee Williams in the light of his debt to Chekhov. After a brief introduction on the consonances between the two playwrights, we focus on the ... -
Il corpo come luogo di memoria. Intervista a Chiara Bersani
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2017)Questa intervista all’artista Chiara Bersani nasce dall’urgenza di confronto tra le teorie e le ridefinizioni estetiche delle pratiche artistiche. Mentre infatti gli artisti sfidano le rappresentazioni e le concezioni di ... -
The scaffold and the stage in countercultural Italy: of arenas and altars
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016) -
The trajectory of a viral image: on the afterlife of the Alan Kurdi image
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016) -
Franco Perrelli, Le origini del teatro moderno. Da Jarry a Brecht, Roma-Bari, Editori Laterza, 2016. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016) -
Elena Randi, Il teatro romantico, Roma-Bari, Editori Laterza, 2016. [Recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016)




















