Tra scuola, università e territorio: il peculiare contributo della Public History
Data
2022Autore
Bandini, Gianfranco <Università di Firenze>
Bianchini, Paolo <Università di Torino>
Borruso, Francesca <Università Roma Tre>
Brunelli, Marta <Università di Macerata>
Oliviero, Stefano <Università di Firenze>
Metadata
Mostra tutti i dati dell'itemRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Il Codice Pelavicino tra edizione digitale e Public History
Salvatori, Enrica <Università di Pisa>; Rosselli Del Turco, Roberto <Università di Torino>; Alzetta, Chiara <Università di Pisa>; Di Pietro, Chiara <Università di Pisa>; Mannari, Chiara <Università di Pisa>; Miaschi, Alessio <Università di Pisa> (E. Salvatori, R. Rosselli Del Turco, C. Alzetta, C. Di Pietro, C. Mannari, A. Miaschi, Il Codice Pelavicino tra edizione digitale e Public History, «Umanistica Digitale» 1, 2017, pp. 105–117, (2017)The Codice Pelavicino Digitale Project aims to publish an online digital edition of the relevant manuscript of the XIII century. In this paper features of the edition and related issues are addressed. Secondly we explain ... -
Educational ecosystems for Information Science: The case of the University of Pisa
Casarosa, Vittore <Università di Pisa>; Ruggieri, Salvatore <Università di Pisa>; Salvatori, Enrica <Università di Pisa>; Simi, Maria <Università di Pisa>; Turbanti, Simona <Università di Pisa> (V. Casarosa, S. Ruggieri, E. Salvatori, M. Simi, S. Turbanti, Educational ecosystems for Information Science: the case of the University of Pisa, Education for Information, 36, 2020, no. 2, pp. 119-138, 2020)Interdisciplinarity is becoming increasingly important in education. With the rapidly evolving job market, an interdisciplinary education can prepare students for the flexibility and broad knowledge base required to adapt. ... -
Insegnare la Storia con le serie TV. Il medioevo visto con gli occhi de Il trono di spade
Gola, Elisabetta <Università degli Studi di Cagliari>; Guerrieri, Alice <Università degli Studi di Cagliari>; Ilardi, Emiliano <Università degli Studi di Cagliari>; Capaldi, Donatella <Università degli Studi di Roma "La Sapienza"> (E. Gola, A. Guerrieri, E. Ilardi, D. Capaldi, Insegnare la Storia con le serie TV: Il medioevo visto con gli occhi de Il Trono di spade, «RiMe», 2017, 1, pp. 127-137, 2017)Is it really true that young students are not interested in History? The answer is yes, if History is explained in a classroom, either at school or at the university. But this does not happen when History is the theme of ...