Show simple item record

dcterms.contributor.authorBarausse, Alberto
dc.date.accessioned2024-12-18T08:45:37Z
dc.date.available2024-12-18T08:45:37Z
dcterms.date.issued2024
dcterms.identifier.citationAlberto Barausse, "Le relazioni degli ispettori come fonte utile per un’inedita narrativa della materialità scolastica nell’Italia meridionale: il caso del Molise (1861-1898)" in Anna Ascenzi, Gianfranco Bandini, Carla Ghizzoni (edited by), Il patrimonio storico-educativo come fonte per la Public History of Education. Tra buone pratiche e nuove prospettive, Macerata, EUM, 2024, pp.630-646it_IT
dcterms.identifier.isbn978-88-6056-969-1it_IT
dcterms.identifier.issn2723-9314it_IT
dcterms.identifier.urihttps://eum.unimc.it/img/cms/40_Alberto%20Barausse.pdfit_IT
dcterms.identifier.urihttp://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7854
dc.description.abstractThe contribution aims to illustrate the heuristic potential contained in the annual reports drawn up by peripheral inspectors to illustrate the material conditions of Italian schools in the second half of the 19th century. In particular, the reports produced during the 1880s and 1890s concerning the Molise area will be examined in order to highlight the possible narratives that these sources, not always explored exhaustively and with the necessary rigor, can offer for their use in the field of the Public History of Education.it_IT
dcterms.format.extentP. 630-646it_IT
dc.language.isoitit_IT
dcterms.publisher.alternativeA. Barausse, "Le relazioni degli ispettori come fonte utile per un’inedita narrativa della materialità scolastica nell’Italia meridionale: il caso del Molise (1861-1898)" in A. Ascenzi, G. Bandini, C. Ghizzoni (edited by), Il patrimonio storico-educativo come fonte per la Public History of Education. Tra buone pratiche e nuove prospettive, Macerata, EUM, 2024, pp.630-646it_IT
dc.relation.ispartofseriesFonti / Sources; 8it_IT
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0it_IT
dcterms.sourceUniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneoit_IT
dcterms.subjectSchool inspectorsit_IT
dcterms.subjectTeaching aidsit_IT
dcterms.subjectMaterial school cultureit_IT
dcterms.titleLe relazioni degli ispettori come fonte utile per un’inedita narrativa della materialità scolastica nell’Italia meridionale: il caso del Molise (1861-1898)it_IT
dcterms.typeBook chapterit_IT
 Find Full text

Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record