Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/2136
Titolo: Il significato della pittura. Imaginative art e actual criticism in Roger Fry
Autore: Bizzarro, Salvatore
Pontrandolfo, Angela
Trotta, Antonella
De Giovanni, Flora
Parole chiave: Formalismo
Data: 30-giu-2015
Editore: Universita degli studi di Salerno
Abstract: The present work traces on a chronological schedule the most important steps of Roger Fry’s critique, from the beginning as connoisseur in the end of the 19th Century, through the formalist season of the Twenties, till the formalism crisis and his thoughts on the method and the practice of art criticism in the latest years. This research moves around, from a critic point of view, not only on the rereading of the first contribution on Renaissance Art published by Fry, but also on some unreleased manuscripts, from which some quotes are submitted, that furnish a full documentary repertoire, not explored so far, through which we can build up the study of the ancient Renaissance Masters that for the young connoisseur Fry represents the first field test of his aesthetic sensibility... [edited by author]
Descrizione: 2013 - 2014
URI: http://hdl.handle.net/10556/2136
È visualizzato nelle collezioni:Metodi e metodologie della ricerca archeologica e storico-artistica e dei sistemi territoriali

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato 
tesi S. Bizzarro.pdftesi di dottorato2,78 MBAdobe PDFVisualizza/apri
abstract in italiano S. Bizzarro.pdfabstract in italiano a cura dell'autore224,59 kBAdobe PDFVisualizza/apri
abstract in inglese S. Bizzarro.pdfabstract in inglese a cura dell'autore102,03 kBAdobe PDFVisualizza/apri


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.