Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/2136
Titolo: | Il significato della pittura. Imaginative art e actual criticism in Roger Fry |
Autore: | Bizzarro, Salvatore Pontrandolfo, Angela Trotta, Antonella De Giovanni, Flora |
Parole chiave: | Formalismo |
Data: | 30-giu-2015 |
Editore: | Universita degli studi di Salerno |
Abstract: | The present work traces on a chronological schedule the most important steps of Roger Fry’s critique, from the beginning as connoisseur in the end of the 19th Century, through the formalist season of the Twenties, till the formalism crisis and his thoughts on the method and the practice of art criticism in the latest years. This research moves around, from a critic point of view, not only on the rereading of the first contribution on Renaissance Art published by Fry, but also on some unreleased manuscripts, from which some quotes are submitted, that furnish a full documentary repertoire, not explored so far, through which we can build up the study of the ancient Renaissance Masters that for the young connoisseur Fry represents the first field test of his aesthetic sensibility... [edited by author] |
Descrizione: | 2013 - 2014 |
URI: | http://hdl.handle.net/10556/2136 |
È visualizzato nelle collezioni: | Metodi e metodologie della ricerca archeologica e storico-artistica e dei sistemi territoriali |
File in questo documento:
File | Descrizione | Dimensioni | Formato | |
---|---|---|---|---|
tesi S. Bizzarro.pdf | tesi di dottorato | 2,78 MB | Adobe PDF | Visualizza/apri |
abstract in italiano S. Bizzarro.pdf | abstract in italiano a cura dell'autore | 224,59 kB | Adobe PDF | Visualizza/apri |
abstract in inglese S. Bizzarro.pdf | abstract in inglese a cura dell'autore | 102,03 kB | Adobe PDF | Visualizza/apri |
Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.