Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/4053
Record completo di tutti i metadati
Campo DCValoreLingua
dcterms.contributor.authorSica, Riccardo
dc.date.accessioned2020-01-08T14:21:22Z
dc.date.available2020-01-08T14:21:22Z
dcterms.date.issued2019
dcterms.identifier.citationSica, Riccardo, "Quattro dipinti ad Avellino nei rapporti con la pittura lombarda." Sinestesieonline, A. 8, no. 26 (Maggio 2019) : 65-81it_IT
dcterms.identifier.issn2280-6849it_IT
dcterms.identifier.urihttp://sinestesieonline.it/wp-content/uploads/2019/06/maggio2019-08.pdfit_IT
dcterms.identifier.urihttp://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/4053
dcterms.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14273/unisa-2270
dc.description.abstractThe current paper describes the relationships that took place in Irpinia with Lombard painting during the second half of the sixteenth century through the descriptive, aesthetic, stylistic and iconographic attribution of four paintings from Avellino. This study highlightes the role of promoting these relationships carried out by the Caracciolos and the Carafaes in Avellino (especially by Prince Marino Caracciolo and his wife Cristostoma Carafa), by the bishop of Avellino Albertini, Lombard. They favored the transition from the first to the second mannerism in the South of Italy with their refined taste in the choice of painters to whom entrust the commission of the works and with the alternation of typically Neapolitan authors (such as Silvestro Buono and Bernardo Lama) with the Flemish painters.it_IT
dcterms.format.extentP. 65-81it_IT
dc.language.isoitit_IT
dcterms.publisher.alternativeAvellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesieit_IT
dcterms.sourceUniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneoit_IT
dcterms.subjectCaraccioloit_IT
dcterms.subjectCarafait_IT
dcterms.subjectPrincipe Marino Caraccioloit_IT
dcterms.subjectCristostoma Carafait_IT
dcterms.subjectSilvestro Buonoit_IT
dcterms.subjectBernardoit_IT
dcterms.subjectPittori fiamminghiit_IT
dcterms.subjectMarco Pino da Sienait_IT
dcterms.subjectI Nuvoloneit_IT
dcterms.subjectDuomoit_IT
dcterms.subjectChiesa di S. Maria delle Grazieit_IT
dcterms.subjectChiesa di S. Francesco Saverio ad Avellinoit_IT
dcterms.subjectAversait_IT
dcterms.subjectBellait_IT
dcterms.subjectBrienzait_IT
dcterms.subjectColobranoit_IT
dcterms.subjectUliveto Lucanoit_IT
dcterms.subjectDeposizioneit_IT
dcterms.subjectTritticoit_IT
dcterms.subjectS. Gennaroit_IT
dcterms.subjectS. Francescoit_IT
dcterms.subjectMadonna delle Grazieit_IT
dcterms.titleQuattro dipinti ad Avellino nei rapporti con la pittura lombardait_IT
dcterms.typeJournal Articleit_IT
È visualizzato nelle collezioni:Sinestesieonline. A. 8, no. 26 (Maggio 2019)

File in questo documento:
Non ci sono file allegati a questo documento


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.