Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/4136
Titolo: Letteratura e matematica. Potenzialità didattiche nell"insegnamento della letteratura tedesca
Autore: Catone, Antonella
Tortoriello, Francesco Saverio
Data: 2019
Editore: Roma : Carocci
Citazione: Catone, Antonella e Francesco Saverio Tortoriello, “Letteratura e matematica. Potenzialità didattiche nell’insegnamento della letteratura.” «Testi e linguaggi» 13(2019): 305-316. [Studi monografici. Lingua, cultura, letteratura: percorsi di insegnamento e di apprendimento A cura di Flora de Giovanni, Rosario Pellegrino e Fabiana Rosi]
Abstract: In the German literary production of the &'& and && century, ideas, metaphors and concepts drawn from algebra, analysis, geometry and physics played a starring role. From a didactic viewpoint, these literary texts neatly fit in a competences-based syllabus, in which the integration of interdisciplinary knowledges, abilities and fields is expected. The teaching of these texts is certainly the hardest part: how these different forms of knowledge can be taken out of a literary text and efficiently taught? How to teach this complex subject in an interdisciplinary perspective? How to spark a mathematical interpretation of these literary texts? Moving from several studies on the subject undertaken in Germany, this paper aims at providing interdisciplinary didactic units which allow students to analyze how mathematical language is present in the German literature between the XIX and XX centuries.
URI: http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/4136
http://dx.doi.org/10.14273/unisa-2345
ISBN: 978-88-430-9858-3
ISSN: 1974-2886
È visualizzato nelle collezioni:Testi e linguaggi. Volume 13 (2019)

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato 
Catone Tortoriello.pdftesti e linguaggi 13/2019, 305-316236,83 kBAdobe PDFVisualizza/apri


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.