Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/4821
Titolo: Campagna elettorale e social media: scenari evolutivi e nuove differenze nella diffusione social del messaggio politico
Autore: Punziano, Gabriella
Padricelli, Giuseppe Michele
Iazzetta, Ferdinando
Parole chiave: Social media strategies;Permanent campaign;Disintermediation
Data: 2020
Citazione: Punziano, G., Padricelli, G. M., e F. Iazzetta. (2020). “Campagna elettorale e social media: scenari evolutivi e nuove differenze nella diffusione social del messaggio politico.” Culture e Studi del Sociale, 5 (2), 497-516.
Abstract: The contemporary electoral campaign, that became increasingly permanent with the Net, suggests studying the field of political communication in terms of strategies for social me-dia activities. By a quantitative content analysis approach, in this paper it is proposed an examination of behaviors from political leaders of Lega, M5S and PD for Facebook and Twitter posts during the 2018 campaign for national elections. The expected results of this study aim to recap leadership and disintermediation values of each political actor analyzing the differences marked out from the multidimensional analysis in terms of selected issues, posting methods, and, more in general, communication strategies.
URI: http://www.cussoc.it/index.php/journal/issue/archive
http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/4821
http://dx.doi.org/10.14273/unisa-3002
ISSN: 2531-3975
È visualizzato nelle collezioni:Culture e Studi del Sociale. Vol. 5, n. 2 (2020)

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato 
Punziano, G. - Padricelli, G. M. - Iazzetta, F. (2020).pdfCulture e Studi del Sociale 2020, 5 (2), 497-516502,85 kBAdobe PDFVisualizza/apri


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.