Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/5233
Titolo: La lezione dell’arte. Una lettura pedagogica di ‘Arte come esperienza’ di John Dewey
Autore: Iermano, Orsola
Parole chiave: John Dewey;Arte;Esperienza;Educazione;Art;Experience;Education
Data: 2020
Editore: Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie
Citazione: Iermano, Orsola, "La lezione dell’arte. Una lettura pedagogica di ‘Arte come esperienza’ di John Dewey". Sinestesieonline, A. 9, no. 30 (Settembre 2020): 1-7
Abstract: This contribution has the aim of highlight the pedagogical significance of the deweyan aesthetic, as it has been developed by the American philosopher in the masterpiece Art as Experience(1934). Beginning from the philosophical background from which is grown out, the interactionist perspective of “cultural naturalism”, and primarily in reference to the Deweyan pedagogic program, it has been intended to highlight, as art, intended as a radical experience of participation in the breath of the “living creature”, is an modelof formationwith its imaginative scopeindispensable for the moral reconstruction of the human community.
URI: sinestesieonline.it/wp-content/uploads/2020/10/settembre2020-11.pdf
http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/5233
http://dx.doi.org/10.14273/unisa-3372
ISSN: 2280-6849
È visualizzato nelle collezioni:Sinestesieonline. A. 9, no. 30 (Settembre 2020)

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato 
settembre2020-11.pdfSinestesieonline - n. 30 - a. IX - Settembre 2020. 1-7433,93 kBAdobe PDFVisualizza/apri


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.