Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/6229Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.date.accessioned | 2022-10-31T10:38:43Z | - |
| dc.date.available | 2022-10-31T10:38:43Z | - |
| dc.description.abstract | The great transformations that have affected the function and the teaching role in recent decades, have undermined the mechanisms of traditional construction of professional identity. The Public History can be useful in reconstructing the forms and contents of teaching professionalism in a reflective perspective. | it_IT |
| dc.language.iso | it | it_IT |
| dc.relation.ispartof | Public History of Education. Teorie, esperienze, strumenti | it_IT |
| dc.rights | CC BY 4.0 | it_IT |
| dc.identifier.citation | Pietro Causarano, "Public History, identità professionale e riflessività degli educatori e degli insegnanti", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, edited by Gianfranco Bandini, Paolo Bianchini, Francesca Borruso, Marta Brunelli, Stefano Oliviero, Firenze: University Press, 2022, pp. 85-93 | it_IT |
| dc.title | Public History, identità professionale e riflessività degli educatori e degli insegnanti | it_IT |
| dc.source | UniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneo | it_IT |
| dc.contributor.author | Causarano, Pietro <Università di Firenze> | - |
| dc.date.issued | 2022 | - |
| dc.identifier.uri | http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/6229 | - |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.14273/unisa-4317 | - |
| dc.identifier.uri | https://media.fupress.com/files/pdf/24/12937/34162 | it_IT |
| dc.type | Book chapter | it_IT |
| dc.format.extent | P. 85-93 | it_IT |
| dc.identifier.doi | 10.36253/978-88-5518-616-2.10 | it_IT |
| dc.identifier.isbn | 978-88-5518-616-2 | it_IT |
| dc.subject | Teachers | it_IT |
| dc.subject | Professionalism | it_IT |
| dc.subject | Public history | it_IT |
| dc.publisher.alternative | P. Causarano, "Public History, identità professionale e riflessività degli educatori e degli insegnanti", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, Firenze: University Press, pp. 85-93 | it_IT |
| Appears in Collections: | Contributi in volume / Contributions in books | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Public History, identità professionale e riflessività degli educatori e degli insegnanti.pdf | Public History, identità professionale e riflessività degli educatori e degli insegnanti | 287.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.