Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/6558
Title: | Quando le guide sono i ragazzi: una mostra sulla Resistenza. L’esperienza della II C della scuola secondaria di primo grado “I.C. Lorenzo Bartolini” di Vaiano (Prato) |
Authors: | Oddone, Maria Giulia |
Keywords: | Resistenza;Didactic of history;Licio Nencetti;Comprehensive school;Workshop education |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | M. G. Oddone, "Quando le guide sono i ragazzi: una mostra sulla Resistenza. L’esperienza della II C della scuola secondaria di primo grado “I.C. Lorenzo Bartolini” di Vaiano (Prato)", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 159-169 |
Citation: | Maria Giulia Oddone, "Quando le guide sono i ragazzi: una mostra sulla Resistenza. L’esperienza della II C della scuola secondaria di primo grado “I.C. Lorenzo Bartolini” di Vaiano (Prato)", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 159-169 |
Abstract: | The paper aims at dealing with the didactic experience realized between 2018 and 2019 in two classes of the comprehensive school Bartolini in Vaiano, near Prato. After some meeting with a local expert, and the utilisation of a laboratorial didactic, the class has realised an exhibition about the Resistance movement and it concentrates it on the character of Licio Nencetti, a partisan dead in 1944. |
URI: | https://books.fupress.com/chapter/quando-le-guide-sono-i-ragazzi-una-mostra-sulla-resistenza-lesperienza-della-ii-c-della-scuola-secon/13014 http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/6558 http://dx.doi.org/10.14273/unisa-4623 |
ISBN: | 978-88-5518-649-0 |
Appears in Collections: | Contributi in volume / Contributions in books |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document.pdf 5.pdf | Oddone- Quando le guide sono i ragazzi: una mostra sulla Resistenza. | 391,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.