Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/6570
Titolo: | Biografie, spazi, contesti: educare alla Storia |
Autore: | Mazzoni, Matteo <Tuscan Institute of Resistance studies, Italy> |
Parole chiave: | Resistance;Education;Didactic;Local history;Biographies |
Data: | 2022 |
Citazione: | Matteo Mazzoni, "Biografie, spazi, contesti: educare alla Storia", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 45-52 |
Abstract: | In this years, historical witnesses of the Resistenza movement are dissolving. In this context where historical knowledge is facing with a growing crisis, how can we stimulate young generation's interest twoards the Resistance movement? The paper tries to answer to this request. Particularly, we are going to propose two hypothesis for didactical work. Firslty, deepening studies about the men and the women who faced with unexpectable choices; secondly, the analysis of places known by students but not appreciated in their historical meaning. In this way, we can approach people to history. |
URI: | http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/6570 http://dx.doi.org/10.14273/unisa-4635 https://books.fupress.com/chapter/biografie-spazi-contesti-educare-alla-storia/13000 |
ISBN: | 978-88-5518-649-0 |
È visualizzato nelle collezioni: | Contributi in volume / Contributions in books |
File in questo documento:
File | Descrizione | Dimensioni | Formato | |
---|---|---|---|---|
Mazzoni- Biografie, spazi, contesti...educare alla Storia.pdf | Mazzoni- Biografie, spazi, contesti: educare alla Storia | 178,71 kB | Adobe PDF | Visualizza/apri |
Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.