Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7624
Title: | La teatralità intermediale dell’ultimo Petri |
Authors: | Maiellaro, Michelangelo |
Keywords: | Elio Petri;Cinema italiano;Intermedialità;Italian cinema;Intermediality |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie |
Citation: | Maiellaro, Michelangelo. "La teatralità intermediale dell’ultimo Petri", Sinestesieonline, A. 13, no. 41 (Gennaio 2024): 2-17 |
Abstract: | Negli ultimi anni il regista Elio Petri è stato oggetto di una tardiva riscoperta critica e accademica. Proseguendo su tale strada, la presente ricerca si focalizza sull’ultima tormentata fase del
suo cammino artistico, dove l’esplorazione del
reale si struttura sempre più in senso intermediale. Infatti, Petri riesce a far dialogare felicemente differenti linguaggi comunicativi. In particolare, il teatro rappresenta il perno attorno al
quale il regista articola il proprio discorso poetico
e stilistico. In recent years the director Elio Petri has been the protagonist of a belated critical and academic rediscovery. Continuing along this path, this research focuses on the last tormented phase of his artistic journey, where the exploration of reality is increasingly structured in an intermedial sense. In fact, Petri managesto make different communication languages dialogue happily. In particular, the theatre represents the pivot around which the director articulates his poetic and stylistic discourse. |
URI: | http://sinestesieonline.it/wp-content/uploads/2024/01/SINESTESIEONLINE_41_Rifrazioni_Maiellaro.pdf http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7624 |
ISSN: | 2280-6849 |
Appears in Collections: | Sinestesieonline. Anno 13, no. 41 (Gennaio 2024) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SINESTESIEONLINE_41_Rifrazioni_Maiellaro.pdf.crdownload | Sinestesieonline_41_Rifrazioni_Maiellaro | 284,03 kB | Unknown | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.