Please use this identifier to cite or link to this item: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7767
Title: Maria ruba il bambino: l’arte cyber-nazionalistica cinese
Authors: D’Antonio, Emanuela
Keywords: Internet cinese;Cyber-nazionalismo;Propaganda;Arte digitale;Cultura online
Issue Date: 2024
Publisher: E. D’Antonio, Maria ruba il bambino: L’arte cyber-nazionalistica cinese. «Clionet. Per un senso del tempo e dei luoghi», 8 (2024). https://doi.org/10.30682/clionet2408ad
Citation: Emanuela D’Antonio, Maria ruba il bambino: L’arte cyber-nazionalistica cinese. «Clionet. Per un senso del tempo e dei luoghi», 8 (2024). https://doi.org/10.30682/clionet2408ad
Abstract: Maria ruba il bambino di Wuhe Qilin è un’opera digitale creata in occasione della visita di Nancy Pelosi a Taiwan nel 2022. Divenuta virale, l’opera è rappresentativa di un nuovo tipo di cyber-nazionalismo e di una nuova cyber-estetica che si stanno affermando tra gli utenti dell’internet cinese. L’articolo esplora il contesto di produzione e i significati simbolici dell’immagine.
Mary stealing the baby by Wuhe Qilin is a digital work created on the occasion of Nancy Pelosi’s visit to Taiwan in 2022. Become viral, the work is representative of a new type of cyber-nationalism and a new cyber-aesthetics which are becoming popular among Chinese internet users. The article explores the production context and symbolic meanings of the image.
URI: https://doi.org/10.30682/clionet2408ad
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7767
ISSN: 2533-0977
Appears in Collections:Contributi in rivista / Contributions in journals and magazines

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Clionet-2024_settembre_Societa╠C-e-cultura_DAntonio.pdfE. D’Antonio, Maria ruba il bambino: L’arte cyber-nazionalistica cinese. «Clionet. Per un senso del tempo e dei luoghi», 8 (2024). https://doi.org/10.30682/clionet2408ad805,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.