Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7767
Title: | Maria ruba il bambino: l’arte cyber-nazionalistica cinese |
Authors: | D’Antonio, Emanuela |
Keywords: | Internet cinese;Cyber-nazionalismo;Propaganda;Arte digitale;Cultura online |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | E. D’Antonio, Maria ruba il bambino: L’arte cyber-nazionalistica cinese. «Clionet. Per un senso del tempo e dei luoghi», 8 (2024). https://doi.org/10.30682/clionet2408ad |
Citation: | Emanuela D’Antonio, Maria ruba il bambino: L’arte cyber-nazionalistica cinese. «Clionet. Per un senso del tempo e dei luoghi», 8 (2024). https://doi.org/10.30682/clionet2408ad |
Abstract: | Maria ruba il bambino di Wuhe Qilin è un’opera digitale creata in occasione della visita di Nancy Pelosi a Taiwan nel 2022. Divenuta virale, l’opera è rappresentativa di un nuovo tipo di cyber-nazionalismo e di una nuova cyber-estetica che si stanno affermando tra gli utenti dell’internet cinese. L’articolo esplora il contesto di produzione e i significati simbolici dell’immagine. Mary stealing the baby by Wuhe Qilin is a digital work created on the occasion of Nancy Pelosi’s visit to Taiwan in 2022. Become viral, the work is representative of a new type of cyber-nationalism and a new cyber-aesthetics which are becoming popular among Chinese internet users. The article explores the production context and symbolic meanings of the image. |
URI: | https://doi.org/10.30682/clionet2408ad http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7767 |
ISSN: | 2533-0977 |
Appears in Collections: | Contributi in rivista / Contributions in journals and magazines |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Clionet-2024_settembre_Societa╠C-e-cultura_DAntonio.pdf | E. D’Antonio, Maria ruba il bambino: L’arte cyber-nazionalistica cinese. «Clionet. Per un senso del tempo e dei luoghi», 8 (2024). https://doi.org/10.30682/clionet2408ad | 805,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.