Please use this identifier to cite or link to this item: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/8440
Title: Panel 16 - Insegnare la Public History
Authors: Ravveduto, Marcello
Salice, Giampaolo
Sangiovanni, Andrea
Caliò, Tommaso
Corrò, Elisa
Issue Date: 2022
Publisher: AIPH - Associazione Italiana di Public History
Citation: M. Ravveduto,” Insegnare la Public History” in AIPH 2022 - Book of Abstract. Quarta Conferenza Nazionale di Public History. “Storia bene comune”, Università Ca’ Foscari Venezia M9 – Museo del ’900 Mestre Venezia - Mestre 27-31 maggio 2022, AIPH Associazione Italiana di Public History, 2022, pp. 73-76.
Description: M. Ravveduto, “Insegnare la Public History”; “Didattica e crowdsourcing: l’esperienza del LUDiCa” (G. Salice) “Public History o comunicazione storica?” (A. Sangiovanni); “Un’esperienza didattica collettiva: il curriculum di Public History dell’Università di Roma Tor Vergata” (T. Caliò); “Numbers&Culture. Un progetto ‘open’ tra mondo accademico e comunità” (E. Corrò); in AIPH 2022 - Book of Abstract. Quarta Conferenza Nazionale di Public History. “Storia bene comune”, Università Ca’ Foscari Venezia M9 – Museo del ’900 Mestre Venezia - Mestre 27-31 maggio 2022, AIPH Associazione Italiana di Public History, 2022, pp. 73-76.
URI: https://aiph.hypotheses.org/files/2022/10/BoA-AIPH2022-def.pdf
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/8440
ISBN: 9788894410846
Appears in Collections:Conferenze AIPH. Book of abstract / AIPH Conferences. Book of abstracts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PANEL 16.pdf189.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.