Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/8440| Title: | Panel 16 - Insegnare la Public History |
| Authors: | Ravveduto, Marcello Salice, Giampaolo Sangiovanni, Andrea Caliò, Tommaso Corrò, Elisa |
| Issue Date: | 2022 |
| Publisher: | AIPH - Associazione Italiana di Public History |
| Citation: | M. Ravveduto,” Insegnare la Public History” in AIPH 2022 - Book of Abstract. Quarta Conferenza Nazionale di Public History. “Storia bene comune”, Università Ca’ Foscari Venezia M9 – Museo del ’900 Mestre Venezia - Mestre 27-31 maggio 2022, AIPH Associazione Italiana di Public History, 2022, pp. 73-76. |
| Description: | M. Ravveduto, “Insegnare la Public History”; “Didattica e crowdsourcing: l’esperienza del LUDiCa” (G. Salice) “Public History o comunicazione storica?” (A. Sangiovanni); “Un’esperienza didattica collettiva: il curriculum di Public History dell’Università di Roma Tor Vergata” (T. Caliò); “Numbers&Culture. Un progetto ‘open’ tra mondo accademico e comunità” (E. Corrò); in AIPH 2022 - Book of Abstract. Quarta Conferenza Nazionale di Public History. “Storia bene comune”, Università Ca’ Foscari Venezia M9 – Museo del ’900 Mestre Venezia - Mestre 27-31 maggio 2022, AIPH Associazione Italiana di Public History, 2022, pp. 73-76. |
| URI: | https://aiph.hypotheses.org/files/2022/10/BoA-AIPH2022-def.pdf http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/8440 |
| ISBN: | 9788894410846 |
| Appears in Collections: | Conferenze AIPH. Book of abstract / AIPH Conferences. Book of abstracts |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| PANEL 16.pdf | 189.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.