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http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/8768
Titolo: | Aspects of #Taste |
Autore: | Frallicciardi, Chiara Letourmy, Amandine Bell, Maralee |
Parole chiave: | #Fashion;#Taste;#Moda;#Consumo;#Gusto;#Consumption |
Data: | 2025 |
Citazione: | Frallicciardi, C., Letourmy, A., Bell, M. (2025). Aspects of #Taste. Culture e Studi del Sociale, 10(1). 88-98 |
Abstract: | This research work aims to analyze, with a critical and methodological approach, accompanied by rhizomatic thinking, the various constellations of the fascinating and eclectic universe of taste.
We will consider those aspects that we perceive as emblematic in the fields of sociology, communication, visual arts and above all the economic system and fashion.
To begin the analysis we will introduce the notion of taste and see how this polyform concept has been declined within three scientific articles in particular. Without claiming to be exhaustive, given the complexity and breadth of the subject, we have therefore sketched a coherent and, we believe, original picture made up of different voices and communicative phenomena that explain the power of influence on the masses of this fascinating world. Questa ricerca analizza criticamente il concetto poliforme di gusto attraverso un approccio metodologico e rizomatico, esplorandone le manifestazioni in sociologia, comunicazione, arti visive, sistema economico e moda. Attraverso l’analisi di studi chiave, evidenziamo come i regimi di gusto strutturino le pratiche di consumo (Arsel & Bean, 2012), come il gusto emerga come fenomeno sociale dinamico influenzato dall’esperienza e dall’attaccamento (Hennion, 2007) e come il gusto estetico incida sul comportamento del consumatore (Hoyer & Stokburger-Sauer, 2011). Queste prospettive rivelano il gusto sia come espressione individuale che come sistema di significati mediato da strutture culturali e sociali. Senza pretesa di esaustività, questo studio offre una sintesi originale di voci e fenomeni comunicativi, mostrando come il gusto continui a plasmare identità, rituali e scelte di consumo. |
URI: | https://www.cussoc.it/journal/issue/archive http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/8768 |
ISSN: | 2531-3975 |
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