Sfoglia per Soggetto "M-PSI/04 PSICOLOGIA DELLO SVILUPPO E PSICOLOGIA DELL'EDUCAZIONE"
Items 1-5 di 5
-
Analisi delle interazioni sociali e del lavoro collaborativo in classi miste attraverso CoFFEE
(Universita degli studi di Salerno, 2011-04-28)The research, describes a series of educational practices in mixed classes with the use of Coffee (Cooperative Face to Face Educational Environment), open source software, implemented during the EU project LEAD. The purpose ... -
Docenti genitori e rappresentazioni della disabilità: una ricerca con l'ausilio dell'analisi del testo
(Universita degli studi di Salerno, 2012-05-02)The integration of students with disability and the educational and relational intervention of teachers is the subject of this PhD thesis. The work is divided into two parts: the first part is devoted to the theoretical ... -
Gli stili narrativi dei gruppi dinamici come indicatori di cambiamento: ipotesi teoriche e proposte metodologiche
(Universita degli studi di Salerno, 2013-05-02)The paper provides a theoretical and methodological reinterpretation of group dynamic from a strategicintegrated perspective through the definition and the systematic exploration of the scientific values of the link between ... -
La mediazione culturale del sistema universitario
(Universita degli studi di Salerno, 2012-05-14)Over the last fifteen years, the Italian University was asked to make an internal change in the organization and teaching in line with the change of the Italian Welfare (Salvatore & Scotto di Carlo, 2005) and following the ... -
Narrativas sobre Parentalidad y Transmisión de la Identidad Étnica de Madres y Padres Mapuche Urbanos
(Universita degli studi di Salerno, 2023-02-01)Contesto: come molti popoli indigeni, la maggior parte della popolazione mapuche è stata sfollata dal proprio territorio ancestrale. Gli studi sulle famiglie mapuche che vivono nelle aree urbane mettono in dubbio se le ...