• L'altra "P" del marketing : il Public engagement come leva del marketing nell'era 2.0 

      Lo Presti, Letizia (Universita degli studi di Salerno, 2016-07-20)
      The role of universities in recent years is changing towards a proactive and utilitarian vision. Universities, State and Industry form a triple helix with the potential for economic and social development of the community. ...
    • La mediazione culturale del sistema universitario 

      Pecoraro, Nadia (Universita degli studi di Salerno, 2012-05-14)
      Negli ultimi quindici anni l’Università italiana è stata chiamata a realizzare al proprio interno un cambiamento negli aspetti organizzativi e didattici in linea con il mutamento del Welfare italiano (Salvatore & Scotto ...
    • “Pinguis Bononia”, alle origini di un mito culinario 

      Neri, Francesco (F. Neri, “Pinguis Bononia”, alle origini di un mito culinario, «Clionet. Per un senso del tempo e dei luoghi», 2022, n.6, pp. 79-82, 2022)
      A recent book by Massimo Montanari traces the historical development of Bolognese cuisine seen as a result of the commercial and intellectual vitality of the city thanks to the presence of the University. The article ...