Cerca
Items 1-3 di 3
Rivivere la storia tra scuola e territorio. Due esperienze di re-enactment e living history in Toscana
(L. Bravi, "Rivivere la storia tra scuola e territorio. Due esperienze di re-enactment e living history in Toscana", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, Firenze: University Press, pp. 75-83, 2022)
The essay describes how Living History, an activity of concrete evocation of past events in the present, linked to the daily actions of the historical period described, is intertwined with the approach of "material ...
Resistenze e storie di rom e sinti per costruire insieme la memoria collettiva
(E. Rizzin, "Resistenze e storie di rom e sinti per costruire insieme la memoria collettiva", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022)
The contribution aims at discussing the word "Resistenza" in the framework of the life of the communities sinti and rom, between present and past decades. On one side the paper aims at highlighting the contribution rom and ...
Paesaggi della Memoria. Laboratorio didattico tra passato della Resistenza e presente. Per un uso delle fonti nella pratica didattica
(P. Giorgi, "Paesaggi della Memoria. Laboratorio didattico tra passato della Resistenza e presente. Per un uso delle fonti nella pratica didattica", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 53-60, 2022)
The paper aims at describing some topics linked to the use of sources in didactical practises, almost of all in didactics of history. It underlines their relevance for didactic practises, as technology makes possible to ...