Cerca
Items 1-2 di 2
I giorni della Memoria e del Ricordo. I viaggi di formazione nelle scuole toscane come Public History of Education
(L. Bravi, I giorni della Memoria e del Ricordo. I viaggi di formazione nelle scuole toscane come Public History of Education, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 185-196, (2019)
The construction of social cadres of memory is a process that is linked to the selection and oblivion of historical events, through a collective narrative aiming at building a sense of belonging and citizenship. Is it ...
Rivivere la storia tra scuola e territorio. Due esperienze di re-enactment e living history in Toscana
(L. Bravi, "Rivivere la storia tra scuola e territorio. Due esperienze di re-enactment e living history in Toscana", in La Public History tra scuola, università e territorio. Una introduzione operativa, Firenze: University Press, pp. 75-83, 2022)
The essay describes how Living History, an activity of concrete evocation of past events in the present, linked to the daily actions of the historical period described, is intertwined with the approach of "material ...