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La CSR e i social media: una risposta italiana allo scetticismo degli stakeholder. Un’indagine sulla comunicazione online attuata da alcune delle principali aziende italiane quotate nel FTSE MIB
(2013-10-15)
The present research aims to study the evolution of CSR communication due to Information and
Communication Technologies (ICT), the web 2.0 (Murugesan, 2007; O’reilly, 2007, 2009), and social
media (Boyd and Ellison, 2007; ...
Il bilancio sociale: strumento di rendicontazione e comunicazione negli enti locali
(2013-07-12)
The demand of research has consisted of identifying how the Local Authorities have planned the process
of notice and final reporting about the political act through the “social responsibility report”, meant as a
device ...
Employer branding e talento come leve di innovazione e differenziazione competitiva
(2013-06-12)
Le organizzazioni si trovano oggi ad affrontare una pressione competitiva crescente la cui
articolazione ha influenzato e modificato le dinamiche di funzionamento ‘tradizionale’ dei
rapporti di mercato rendendo necessario ...
I fattori che influenzano il successo del co-branding nella prospettiva del consumatore. Le interazioni tra coerenza e categorie di prodotto
(2013-07-22)
The subject of this research is co-branding, defined as an alliance between two or
more known brands that are presented simultaneously to the consumer, giving rise to
a new offer or an offer perceived as different from the ...
La gestione manageriale e l'accountability: studio dei processi di produzione del valore (culturale, sociale ed economico) per i musei pubblici. L'analisi empirica: realizzazione del primo "rapporto di attività" del Museo di Capodimonte
(2013-09-06)
The increasingly heated debate on the enhancement of the cultural and creative sector as a powerful
tool of economic and social development, has several issues and implications. The aim is to
instigate a humanistic, ...