• English
    • italiano
  • italiano 
    • English
    • italiano
  • Login
Cerca 
  •   DSpace Home
  • Tesi di dottorato
  • Area Scienze economiche
  • Economia e politiche dei mercati e delle imprese
  • Cerca
  •   DSpace Home
  • Tesi di dottorato
  • Area Scienze economiche
  • Economia e politiche dei mercati e delle imprese
  • Cerca
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cerca

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Items 1-7 di 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Toward the future community care: a multi-step exploratory study from a service & systems perspective focused on the key role of technology 

Perillo, Claudia (2023-07-18)
In our fast-changing world, management and marketing acquire a strategic relevance. They become an important reference and support when it comes to making healthcare more effective, efficient, and sustainable. A key ...
Thumbnail

Emotional Artificial Intelligence: Detecting and Managing Customer Emotions in Automated Customer Service 

Del Prete, Marzia (2021-06-10)
Among the distinctive features of the human race are the ability to feel emotions and to be empathetic with others. These features are strictly related to the concept of emotional intelligence (EI). In this thesis, the ...
Thumbnail

From emerging consumption practices to the development of dynamic capabilities in the era of the circular transition: evidence from the Italian context 

Coppola, Carla (2022-11-17)
Il lavoro di tesi di Dottorato ha lo scopo di indagare differenti modalità di transizione verso l’economia circolare, ovvero le modalità attraverso cui implementare un sistema capace di rigenerarsi minimizzando il consumo ...
Thumbnail

Equal Opportunities to Prosper: A Statistical Analysis of Macro- and Microeconomic Factors 

Mele, Gianluca (2018-05-23)
Le società si sforzano di realizzare sistemi socio-economici che offrano opportunità uguali e di ampia portata alle loro persone. Il concetto di "pari opportunità" è molto complesso e comprende molte definizioni. "Pari ...
Thumbnail

How sense of power shapes consumers’ evaluative judgements and decisions 

Sardanelli, Domenico (2019-06-06)
È il potere percepito (o senso di potere) dai consumatori e non il loro potere oggettivo ad avere effetti psicologici e comportamentali diretti. In tre esperimenti, attraverso l’impiego di diversi tipi di disegno sperimentale ...
Thumbnail

Costruzione di un modello operativo per valutare e migliorare la CSR communication sulle Corporate Facebook Pages 

Amabile, Sara (2018-05-02)
Il lavoro di tesi si propone di costruire ed implementare un modello operativo in grado di valutare e migliorare la CSR communication e, di conseguenza, incrementare la corporate legitimacy, sulle pagine facebook di tipo ...
Thumbnail

Un’analisi empirica sul ruolo della divergenza di percezioni tra turisti aziende e team di gestione nel Parco del Partenio 

Criscitiello, Maria Carmela (2022-11-14)
EleA themes by Ugsiba
 

 

Ricerca

Tutto DSpaceArchivi & CollezioniData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggettiData di immissioneQuesta CollezioneData di pubblicazioneAutoriTitoliSoggettiData di immissione

My Account

LoginRegistrazione

Discover

AutoreAmabile, Sara (1)Coppola, Carla (1)Criscitiello, Maria Carmela (1)Del Prete, Marzia (1)Mele, Gianluca (1)Perillo, Claudia (1)Sardanelli, Domenico (1)Soggetto
SECS-P/08 ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE (7)
Artificial intelligence (1)Circular Transition (1)Co-creation (1)Community care (1)Consumer behavior (1)Consumption Practices (1)Corporate Facebook Pages (1)Crescita (1)CSR communication (1)... View MoreDate Issued2018 (2)2022 (2)2019 (1)2021 (1)2023 (1)Has File(s)
Yes (7)
EleA themes by Ugsiba