Learning Public History by doing Public History
Mostra/ Apri
Data
2022Autore
Kelly, Mills <George Mason University, USA>
Metadata
Mostra tutti i dati dell'itemAbstract
How should we teach public history undergraduate students the digitalliteracy and skills they will need in their future careers as public historians? Thisessay examines the current state of teaching digital public history at American uni-versities and considers our obligations as public history educators when it comes topreparing our students for future careers in public history work. Using a case studyfrom one digital public history course, the essay also discusses some of the manychallenges faced by public history educators as we teach our students to be moredigitally proficient.
URI
https://doi.org/10.1515/9783110430295-018http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/6136
http://dx.doi.org/10.14273/unisa-4228
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
What is the Public of Public History? Between the Public Sphere and Public Agency
Apostolopoulos, Petros <North Carolina State University, USA> (P. Apostolopoulos, What is the Public of Public History? Between the Public Sphere and Public Agency, «Magazén», 2, 2021, n. 2, pp. 311-328, 2021)Public history constitutes a historical field, it includes several related journals, membership organisations, research centres, undergraduate and graduate programs all over the world. Most importantly, Public History has ... -
Nomi, luoghi, strade e storie. La toponomastica come public history (Dialoghi della Public History 3 ; 29 marzo 2021)
Bistarelli, Agostino <Giunta Centrale per gli Studi Storici>; Ravveduto, Marcello <Università di Salerno>; Pizzirusso, Igor <Istituto nazionale Ferruccio Parri>; Associazione italiana di Public History (AIPH, "Nomi, luoghi, strade e storie. La toponomastica come public history", con Agostino Bistarelli e Marcello Ravveduto, (Dialoghi della Public History 3 ; 29 marzo 2021) video file, 57:58 min., https://youtu.be/1lpePrk-0Ms, 2021)I nomi di luoghi, spazi e strade sono spesso un indice significativo degli usi pubblici della storia. Il dibattito che si è svolto a riguardo in questi ultimi mesi è stato vivace e ha coinvolto soprattutto i monumenti, ma ... -
Autorità condivisa e co-creazione della conoscenza nella public history digitale (Dialoghi della Public History 2 ; 9 novembre 2020)
Paci, Deborah; Noiret, Serge <Istituto Universitario Europeo, Firenze> (AIPH, "Autorità condivisa e co-creazione della conoscenza nella public history digitale" di Deborah Paci e Serge Noiret, (Dialoghi della Public History 2 ; 9 novembre 2020), 2020)Oggi, aggiungere in rete documenti, memorie, commenti, narrazioni, è un processo “democratizzato”, che ha favorito une scienza aperta della storia promossa direttamente dai cittadini.La co-creazione di contenuti di storia ...