Exhibiting the Past. Public Histories of Education
Data
2023Autore
Herman, Frederich <University of Luxembourg>
Braster, Sjaak <University of Luxembourg>
Pozo Andres, María Mar del <University of Luxembourg>
Metadata
Mostra tutti i dati dell'itemAbstract
Per quanto riguarda le questioni pubbliche, la storia è importante. Con l’interesse mondiale rivolto a questioni storiche legate a genere, religione, razza, nazione e identità, la Public History sta diventando il ramo più forte della storia accademica. Questo volume raccoglie i contributi degli storici dell’educazione sul loro impegno con la Public History, che va dalla musealizzazione e dai modi alternativi di esporre a nuove modalità di narrazione. With respect to public issues, history matters. With the worldwide interest for historical issues related with gender, religion, race, nation, and identity, public history is becoming the strongest branch of academic history. This volume brings together the contributions from historians of education about their engagement with public history, ranging from musealisation and alternative ways of exhibiting to new ways of storytelling.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The history of reading is the history of each reader: a Public History of Education project [poster]
Dati, MonicaThe aim of this research is to investigate Public History and its relationship with the History of reading using digital resources, social memory and libraries. A new partnership to enhance the past and to promote ... -
(PopHistory), #maistatezitte – Parole azioni e sentimenti delle donne dell’Udi di Modena dal 1945 a oggi [poster]
Dodi, Giulia; Mantovani, Francesco (G. Dodi, F. Mantovani, "(PopHistory), #maistatezitte – Parole azioni e sentimenti delle donne dell’Udi di Modena dal 1945 a oggi", in Book of Abstract AIPH 2022, Quarta Conferenza Nazionale di Public History, Storia bene comune, Università Ca’ Foscari Venezia, M9 – Museo del ’900. Venezia-Mestre, 27-31 maggio 2022., 2020)Raccontare l’esperienza personale di nove donne legate alla storia dell’Udi (Unione donne in Italia) di Modena, in un percorso cronologico che parte dalla Resistenza e arriva fino a oggi, mettendo in luce le particolarità ... -
"Non-places" of school of memory . First reflection on the forgotten places of education as generators of collective school memory : between Oral history, Public history and Digital history
Brunelli, Marta <Università di Macerata> (M. Brunelli, Non-places of school memory : first reflections on the forgotten places of education as generators of collective school memory : between Oral history, Public history and Digital history, « HECL», 14, 2019, n. 1, pp. 49-72, 2019)The article explores the concept of «places of memory» by analysing it from the opposite perspective of «non-places», an expression which – born in the context of the studies on the so-called «difficult heritage» and ...