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Shared identities Scambi, rappresentazioni, media e consumi culturali delle soggettività contemporanee
(Universita degli studi di Salerno, 2015-04-20)
L'identità sembra essere il punto critico in cui si riversano le tensioni del corpo sociale durante le
fasi di crisi, ma anche la base da cui spesso si riparte verso nuove conquiste culturali, politiche e
scientifiche. ...
Redacted. Indagine socioculturale sulla spettatorialità (post)cinematografica nell’era digitale
(Universita degli studi di Salerno, 2016-03-02)
The notion of “postcinema” refers to the process of radical transformation of the 19th
century cinematographic medium.
Digital media have undermined his photographic status, on the one hand, and his nature of
collective ...
Il cinema audiotattile. Suono e immagine nel nuovo sistema dei media
(Universita degli studi di Salerno, 2015-05-01)
The research investigates the changing relationship between sound and vision in the contemporary
motion picture as a result of their recent integration in the digital media system. My goal is to track
the most important ...
Televisione e pubblici tra passato, presente e futuro
(Universita degli studi di Salerno, 2016-04-11)
This paper aims to study the relationship between the viewing public and the different ages of television. With this objective in mind, it was essential to conduct a historical and diachronic survey which, thanks to the ...