Sfoglia Sinestesieonline. A. 8, no. 26 (Maggio 2019) per Titolo
Items 21-25 di 25
-
Il teatro e la sua memoria: la registrazione dell’esperienza
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019) -
The 2011 Constitution: the Moroccan Amazigh Woman’s Empowerment
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)The new millennium has signaled a new phase for Moroccan women’s legal triumph. The 2004 Family Code and the 2011Constitution are until now the main achievements of Moroccan women’s feminist movement. In addition to granting ... -
Tramonto e riabilitazione di un genere. Autobiografie di attori del varietà
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)Around 1930 we find autobiographic writings produced by actors who lived the season of the theatre of variety. Memories which are precious documents to rebuild an important kind of show in an empirical vision, from the ... -
Travestimenti autobiografici scarpettiani: metodologie di verifica
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)This essay critically examines the autobiography of Eduardo Scarpetta, problematizing the idea of the author’s memoir as an authentic confession. Analysing several declarations written by Scarpetta, the study shows how ... -
Vincenzo Consolo, L’ora sospesa e altri scritti per artisti, a cura di Miguel Ángel Cuevas, Le Farfalle (Collana turchese – Saggistica), Valverde 2018 : [recensione]
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)