Mostra i principali dati dell'item

dc.contributor.authorBrunelli, Marta <Università di Macerata>
dc.date.accessioned2021-02-02T12:30:06Z
dc.date.available2021-02-02T12:30:06Z
dc.date.issued(2019
dc.identifier.citationMarta Brunelli, Il museo della scuola come luogo di sperimentazione di percorsi di Public History: il caso del Museo della Scuola «Paolo e Ornella Ricca» dell’Università di Macerata, in Gianfranco Bandini, Stefano Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 169-183it_IT
dc.identifier.isbn978-88-5518-009-2it_IT
dc.identifier.urihttp://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/5024
dc.description.abstractPublic historians have definitively recognized the crucial role that museums – on par with libraries, archives, schools as well as media, cultural and tourism industry, and «all other sectors where the knowledge of the past is required to work with different audiences» (AIPH, The Italian Public History Manifesto, 2018) – can play for the development of Public History practices. In this scenario, historians of education do well know the potential that is locked up inside the historical-educational museums too. A potential that, especially in university museums, can improve academic teaching quality, promote innovative research and, finally, foster cultural and social empowerment of communities.it_IT
dc.format.extentP. 169-183it_IT
dc.language.isoitit_IT
dc.publisherM. Brunelli, Il museo della scuola come luogo di sperimentazione di percorsi di Public History: il caso del Museo della Scuola «Paolo e Ornella Ricca» dell’Università di Macerata, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 169-183
dc.relation.ispartofStudi e saggi ; 204it_IT
dc.sourceUniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneoit_IT
dc.subjectMuseum of historical-Educational heritageit_IT
dc.subjectPublic history of educationit_IT
dc.subjectHistorical-educational researchit_IT
dc.titleIl museo della scuola come luogo di sperimentazione di percorsi di Public History: il caso del Museo della Scuola «Paolo e Ornella Ricca» dell’Università di Maceratait_IT
dc.typeBook chapterit_IT
dc.identifier.e-issn2704-5919it_IT
dc.identifier.doi10.36253/978-88-5518-009-2it_IT
 Find Full text

Files in questo item

Thumbnail

Questo item appare nelle seguenti collezioni

Mostra i principali dati dell'item