• English
    • italiano
  • English 
    • English
    • italiano
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Tesi di dottorato
  • Area Scienze chimiche, fisiche, matematiche
  • Matematica
  • Search
  •   DSpace Home
  • Tesi di dottorato
  • Area Scienze chimiche, fisiche, matematiche
  • Matematica
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Il paradigma della programmazione logica per supportare lo sviluppo di abilità deduttive attraverso l’uso di un artefatto 

Lombardi, Laura (Universita degli studi di Salerno, 2016-04-19)
The aim of this work is to explore the relationship between the manipulation of linguistic objects and the development of logical-deductive abilities, through teaching experiments in primary and secondary schools. Our ...
Thumbnail

DIST-M: script collaborativi computer-based per mediare l'argomentazione in matematica 

Dello Iacono, Umberto (Universita degli studi di Salerno, 2017-05-05)
Questa tesi è parte di una ricerca che mira a comprendere se sia possibile utilizzare, nell'ambito dell'educazione matematica, una piattaforma di e-learning per realizzare un insegnamento basato sulla mediazione e ...
Thumbnail

Discutere di Matematica: confronto tra il caso online e in presenza 

Del Regno, Flora (Universita degli studi di Salerno, 2017-05-09)
My doctoral thesis concerns research in mathematics education, with particular reference to the use of the social networks. In this respect, I am interested in online discussion in mathematics and the comparison between ...
Thumbnail

Difficoltà in matematica: percorsi di autoformazione in e-learning 

Pepkolaj, Leke (Universita degli studi di Salerno, 2015-05-06)
My PhD thesis enters the sphere of the studies which aims at the integration between the outcomes of the research on mathematical education and the outcomes of the research about e-learning. Particularly, the thesis inquires ...
Thumbnail

The role of randomness in avalanche statistics and synchronization of spring-block models 

Esposito, Valentina (Universita degli studi di Salerno, 2017-07-14)
Self-organized criticality is a collective behaviour whose main feature is that the dynamical system we are considering moves towards its critical point, without any tuning of adjustable external parameters. The most famous ...
EleA themes by Ugsiba
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorDel Regno, Flora (1)Dello Iacono, Umberto (1)Esposito, Valentina (1)Lombardi, Laura (1)Pepkolaj, Leke (1)Subject
MAT/04 MATEMATICHE COMPLEMENTARI (5)
Argomentazione in matematica (1)Artefatto (1)Avaianches (1)Deduzione (1)Digital storytelling (1)Discussione (1)E-learning platforms (1)Errori (1)Facebook (1)... View MoreDate Issued2017 (3)2015 (1)2016 (1)Has File(s)Yes (5)
EleA themes by Ugsiba