Show simple item record

dc.contributor.authorBarausse, Alberto
dc.date.accessioned2024-12-18T08:45:37Z
dc.date.available2024-12-18T08:45:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationAlberto Barausse, "Le relazioni degli ispettori come fonte utile per un’inedita narrativa della materialità scolastica nell’Italia meridionale: il caso del Molise (1861-1898)" in Anna Ascenzi, Gianfranco Bandini, Carla Ghizzoni (edited by), Il patrimonio storico-educativo come fonte per la Public History of Education. Tra buone pratiche e nuove prospettive, Macerata, EUM, 2024, pp.630-646it_IT
dc.identifier.isbn978-88-6056-969-1it_IT
dc.identifier.issn2723-9314it_IT
dc.identifier.urihttps://eum.unimc.it/img/cms/40_Alberto%20Barausse.pdfit_IT
dc.identifier.urihttp://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7854
dc.description.abstractThe contribution aims to illustrate the heuristic potential contained in the annual reports drawn up by peripheral inspectors to illustrate the material conditions of Italian schools in the second half of the 19th century. In particular, the reports produced during the 1880s and 1890s concerning the Molise area will be examined in order to highlight the possible narratives that these sources, not always explored exhaustively and with the necessary rigor, can offer for their use in the field of the Public History of Education.it_IT
dc.format.extentP. 630-646it_IT
dc.language.isoitit_IT
dc.publisherA. Barausse, "Le relazioni degli ispettori come fonte utile per un’inedita narrativa della materialità scolastica nell’Italia meridionale: il caso del Molise (1861-1898)" in A. Ascenzi, G. Bandini, C. Ghizzoni (edited by), Il patrimonio storico-educativo come fonte per la Public History of Education. Tra buone pratiche e nuove prospettive, Macerata, EUM, 2024, pp.630-646it_IT
dc.relation.ispartofseriesFonti / Sources; 8it_IT
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0it_IT
dc.sourceUniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneoit_IT
dc.subjectSchool inspectorsit_IT
dc.subjectTeaching aidsit_IT
dc.subjectMaterial school cultureit_IT
dc.titleLe relazioni degli ispettori come fonte utile per un’inedita narrativa della materialità scolastica nell’Italia meridionale: il caso del Molise (1861-1898)it_IT
dc.typeBook chapterit_IT
 Find Full text

Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record