Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/4050
Titolo: Travestimenti autobiografici scarpettiani: metodologie di verifica
Autore: Innamorati, Isabella
Parole chiave: Teatro;Napoli;Autobiografia;Theatre;Neaples;Autobiography
Data: 2019
Editore: Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie
Citazione: Innamorati, Isabella, "Travestimenti autobiografici scarpettiani: metodologie di verifica." Sinestesieonline, A. 8, no. 26 (Maggio 2019) : 9-14
Abstract: This essay critically examines the autobiography of Eduardo Scarpetta, problematizing the idea of the author’s memoir as an authentic confession. Analysing several declarations written by Scarpetta, the study shows how they do not constitute an accurate representation of reality. The main topics addressed in this paper are: the way Scarpetta claims his role as a playwright; the relationship with his son Vincenzo, who he designed as an heir to his theatre legacy; the conflict between Scarpetta’s working method as a dramatist and the first copyright issues which were emerging in Italy during the last years of his acting career.
URI: http://sinestesieonline.it/wp-content/uploads/2019/06/maggio2019-12.pdf
http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/4050
http://dx.doi.org/10.14273/unisa-2267
ISSN: 2280-6849
È visualizzato nelle collezioni:Sinestesieonline. A. 8, no. 26 (Maggio 2019)

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato 
maggio2019-12.pdfSinestesieonline - n. 26 - a. VIII - Maggio 2019. 9-14140,18 kBAdobe PDFVisualizza/apri


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.