Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/5702
Record completo di tutti i metadati
Campo DCValoreLingua
dc.contributor.authorD’Arienzo, Grazia-
dc.date.accessioned2021-09-08T10:30:43Z-
dc.date.available2021-09-08T10:30:43Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationD’Arienzo, Grazia, "Diffrazioni beckettiane: il plesso teatro-schermico di Atom Egoyan”. Sinestesieonline, A. 10, no. 32 (Maggio2021): 1-13it_IT
dc.identifier.issn2280-6849it_IT
dc.identifier.urihttp://sinestesieonline.it/wp-content/uploads/2021/05/maggio2021-15.pdfit_IT
dc.identifier.urihttp://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/5702-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.14273/unisa-3806-
dc.description.abstractAlthough primarily known for his work as a filmmaker, Atom Egoyan has staged several theatre plays. In his career, theatre and the screen appear to be intertwined into a practice strongly influenced by Samuel Beckett. The artist adapts Beckett’s texts on two occasions: a work from behind the camera – the film of the drama Krapp's Last Tape – and a staged ver- sion of Eh Joe’s script. This paper aims to analyse how Egoyan transfers Beckett’s teleplay Eh Joe from the television screen to the stage.it_IT
dc.format.extentP. 1-13it_IT
dc.language.isoitit_IT
dc.publisherAvellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesieit_IT
dc.sourceUniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneoit_IT
dc.subjectSamuel Beckettit_IT
dc.subjectAtom Egoyanit_IT
dc.subjectTeatro multimedialeit_IT
dc.subjectTeatro intermedialeit_IT
dc.subjectEh Joeit_IT
dc.subjectKrapp’s Last Tapeit_IT
dc.titleDiffrazioni beckettiane: il plesso teatro-schermico di Atom Egoyanit_IT
dc.typeJournal Articleit_IT
È visualizzato nelle collezioni:Sinestesieonline. Anno 10, no. 32 (Maggio 2021)

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato 
maggio2021-15.pdfSinestesieonline - n. 32 - a. X - Maggio 2021. 1-13263,42 kBAdobe PDFVisualizza/apri


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.