Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/5702
Titolo: | Diffrazioni beckettiane: il plesso teatro-schermico di Atom Egoyan |
Autore: | D’Arienzo, Grazia |
Parole chiave: | Samuel Beckett;Atom Egoyan;Teatro multimediale;Teatro intermediale;Eh Joe;Krapp’s Last Tape |
Data: | 2021 |
Editore: | Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie |
Citazione: | D’Arienzo, Grazia, "Diffrazioni beckettiane: il plesso teatro-schermico di Atom Egoyan”. Sinestesieonline, A. 10, no. 32 (Maggio2021): 1-13 |
Abstract: | Although primarily known for his work as a filmmaker, Atom Egoyan has staged several theatre plays. In his career, theatre and the screen appear to be intertwined into a practice strongly influenced by Samuel Beckett. The artist adapts Beckett’s texts on two occasions: a work from behind the camera – the film of the drama Krapp's Last Tape – and a staged ver- sion of Eh Joe’s script. This paper aims to analyse how Egoyan transfers Beckett’s teleplay Eh Joe from the television screen to the stage. |
URI: | http://sinestesieonline.it/wp-content/uploads/2021/05/maggio2021-15.pdf http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/5702 http://dx.doi.org/10.14273/unisa-3806 |
ISSN: | 2280-6849 |
È visualizzato nelle collezioni: | Sinestesieonline. Anno 10, no. 32 (Maggio 2021) |
File in questo documento:
File | Descrizione | Dimensioni | Formato | |
---|---|---|---|---|
maggio2021-15.pdf | Sinestesieonline - n. 32 - a. X - Maggio 2021. 1-13 | 263,42 kB | Adobe PDF | Visualizza/apri |
Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.