Please use this identifier to cite or link to this item: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/8883
Title: Panel 10A – Protagonista la classe
Authors: Lacriola, Michele
Gargioni, Stefania
Caruana, Nadir
Galvagno, Lorenzo
Sorrentino, Gabriele
Keywords: Musei;Pedagogia;Storia;Classe;Oggetti;Museum;Pedagogy;History;Class;Objects;Casa della storia europea;Didattica laboratoriale;Memorie digitali;House of european history;Workshop-based education;Digital memories;Digital Public History;Archivio;Industrializzazione;Digitalizzazione;Siracusa;Archive;Industrialization;Digitization;Syracuse;Roma;Romanzo;Pop;Rome;Romance
Issue Date: 2025
Publisher: AIPH - Associazione Italiana di Public History
Citation: Michele Lacriola, “Panel 10A – Protagonista la classe" in Storie in Cammino. VII Conferenza Annuale AIPH, Modena, 3-6 giugno 2025, AIPH Associazione Italiana di Public History, 2025, pp. 48-54
Description: M. Lacriola, “Panel 10A – Protagonista la classe"; “Collegare la Classe di Storia e il Museo: L’uso delle Thinking Routines di Project Zero per Approfondire i Passati Controversi” (S. Gargioni); “Pratiche di Public History in un museo sovranazionale: didattica laboratoriale, pubblici e memorie digitali nella Casa della storia europea di Bruxelles” (N. Caruana); "Syracuse and the consequences of industrialization. A digital journey in its collective memory” (L. Galvagno); “Quante volte pensi all’Impero Romano: l’impatto dell’Impero romano sulla cultura pop” (G. Sorrentino) in Storie in Cammino. VII Conferenza Annuale AIPH, Modena, 3-6 giugno 2025, AIPH Associazione Italiana di Public History, 2025, pp. 48-54
URI: https://aiph.hypotheses.org/18667
http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/8883
ISBN: 9788894410860
Appears in Collections:Conferenze AIPH. Book of abstract / AIPH Conferences. Book of abstracts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PANEL 10A.pdfPanel 10A - Protagonista la classe186,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.