Cerca
Items 1-10 di 10
Strumenti per la simulazione: dal "Discrete Event Simulation" all’"Agent Based Modeling" - Lo stato dell’arte attraverso lo sviluppo di casi reali e la sperimentazione delle nuove metodologie
(2013-03-29)
This PhD thesis presents the course of research characterized by application of simulation tool to
production systems.
First, an optimization study by DES methodology of paper mill is presented. After gained longstanding ...
Le nuove frontiere del Servizio Sanitario Penitenziario
(2013-05-15)
The survey of research on prison health is an absolutely innovative in the national scene for both the field of
investigation that the method adopted in relation to the particular organizational and managerial focus ...
Essays on Incentive Design for Motivated Agents
(2013-05-08)
La tradizionale teoria economica assume che gli individui sono egoisti. In particolare, sono
esclusivamente interessati al proprio benessere economico non considerando i benefici che
la loro azione causa agli altri. ...
La CSR e i social media: una risposta italiana allo scetticismo degli stakeholder. Un’indagine sulla comunicazione online attuata da alcune delle principali aziende italiane quotate nel FTSE MIB
(2013-10-15)
The present research aims to study the evolution of CSR communication due to Information and
Communication Technologies (ICT), the web 2.0 (Murugesan, 2007; O’reilly, 2007, 2009), and social
media (Boyd and Ellison, 2007; ...
Il bilancio sociale: strumento di rendicontazione e comunicazione negli enti locali
(2013-07-12)
The demand of research has consisted of identifying how the Local Authorities have planned the process
of notice and final reporting about the political act through the “social responsibility report”, meant as a
device ...
Employer branding e talento come leve di innovazione e differenziazione competitiva
(2013-06-12)
Le organizzazioni si trovano oggi ad affrontare una pressione competitiva crescente la cui
articolazione ha influenzato e modificato le dinamiche di funzionamento ‘tradizionale’ dei
rapporti di mercato rendendo necessario ...
I fattori che influenzano il successo del co-branding nella prospettiva del consumatore. Le interazioni tra coerenza e categorie di prodotto
(2013-07-22)
The subject of this research is co-branding, defined as an alliance between two or
more known brands that are presented simultaneously to the consumer, giving rise to
a new offer or an offer perceived as different from the ...
Disk laser welding of metal alloys for aerospace
(2013-03-04)
Laser welding is the logical processing solution to accomplish different needs.
Improvements at the design stage are actually aimed to remove any mechanical
fastening, thus moving towards a technology which would not ...
Inferenza non parametrica nel contesto di dati dipendenti: Polinomi Vocali e Verosimiglianza Empirica
(2013-03-18)
Our analysis combine the employing of Local Polynomial estimator with the
Empirical Likelihood tool, for dependent data.
We treat the alpha-mixing processes and try to combine the accuracy of Local
Polynomial estimator ...
La gestione manageriale e l'accountability: studio dei processi di produzione del valore (culturale, sociale ed economico) per i musei pubblici. L'analisi empirica: realizzazione del primo "rapporto di attività" del Museo di Capodimonte
(2013-09-06)
The increasingly heated debate on the enhancement of the cultural and creative sector as a powerful
tool of economic and social development, has several issues and implications. The aim is to
instigate a humanistic, ...