Browsing Metodologia della ricerca educativa e della ricerca formativa by Title
Now showing items 1-10 of 10
-
Corporeità, didattica e disabilità. Prospettive di ricerca sull’uso della lingua italiana dei segni
(Universita degli studi di Salerno, 2014-04-30)This research work entitled “Corporeity, education and disability. Research perspectives on the use of the Italian Sign Language” analyses the historical, educational and normative development of the Sign Language using a ... -
La formazione docente in chiave semplessa. Indagine sugli atteggiamenti, le opinioni e le preoccupazioni dei docenti campani verso l’educazione inclusiva
(Universita degli studi di Salerno, 2016-05-12)The research work presented in this thesis stems from a core of reflections on some aspects that currently characterize the national and international scientific debate within the educational field. First, the need to ... -
La narrazione elettronico-digitale-multimediale e l’educazione. Umanizzare la tecnologia: scommessa o utopia pedagogica?
(Universita degli studi di Salerno, 2014-05-15)The research analyzes the methods of use of new technologies by younger generations , highlighting how today , next to the wall of the neighborhood , moving into new narrative spaces where kids are told , tell of events ... -
L’educazione spirituale
(Universita degli studi di Salerno, 2014-04-24)In my research I intend to explore the spiritual and religious feelings of the "new generation" of young people trying to present that speak in the first person, through the use of qualitative methods, such as questionnaire. ... -
Management scolastico e governance territoriale: lo studio di sei istituzioni scolastiche della provincia di Salerno
(Universita degli studi di Salerno, 2015-06-05)This paper has as its object of study analysis of a specific organizational role of the new Italian school system, called 'instrumental function to POF', and formally established by the National Collective Bargaining ... -
Metodologia della ricerca educativa e della ricerca formativa
(Universita degli studi di Salerno, 2014-05)Questo lavoro nasce dall’esigenza di riflettere sul ruolo che l’Autonomia scolastica ha rivestito nella gestione della Scuola. Il punto di partenza è stata l’esigenza di conoscere l’evoluzione che l’autonomia scolastica ... -
Personalismo e pragmatismo pedagogico: due forme di narrazione pedagogica a confronto. Ipotesi di un incontro possibile
(Universita degli studi di Salerno, 2014-05-21)The main aim of theoretical research in education is twofold: on the one hand, the study of practice in order to improve the educational function on the field, on the other hand the development of a theoretical research ... -
I progetti di MOOC, LOC E WIKI: per esaltare "connettiva-mente" le diversità cognitive
(Universita degli studi di Salerno, 2016-05-12) -
La sperimentazione di percorsi didattici nella scuola dell’infanzia per lo sviluppo delle abilità inferenziali di lettura
(Universita degli studi di Salerno, 2016-05-10)The research is part of a set of international and national studies, that intended to analyze, in a segmented or integral way, the components of the text’s comprehension from the age of preschool. The work is structured ... -
Umanesimo e post-umanesimo: lo sguardo della pedagogia generale
(Universita degli studi di Salerno, 2016-05-13)The purpose of this PhD thesis is to examine in a pedagogical vision the transition period of the crisis of classical and philological humanism through the arrival and obsolescence of human sciences, up to the current ...