Search
Now showing items 1-5 of 5
Corporeità, didattica e disabilità. Prospettive di ricerca sull’uso della lingua italiana dei segni
(Universita degli studi di Salerno, 2014-04-30)
This research work entitled “Corporeity, education and disability. Research perspectives on the use of the Italian Sign Language” analyses the historical, educational and normative development of the Sign Language using a ...
Personalismo e pragmatismo pedagogico: due forme di narrazione pedagogica a confronto. Ipotesi di un incontro possibile
(Universita degli studi di Salerno, 2014-05-21)
The main aim of theoretical research in education is twofold: on the one hand, the study of practice in order to improve the educational function on the field, on the other hand the development of a theoretical research ...
L’educazione spirituale
(Universita degli studi di Salerno, 2014-04-24)
In my research I intend to explore the spiritual and religious feelings of the "new generation"
of young people trying to present that speak in the first person, through the use of qualitative
methods, such as questionnaire. ...
Metodologia della ricerca educativa e della ricerca formativa
(Universita degli studi di Salerno, 2014-05)
Questo lavoro nasce dall’esigenza di riflettere sul ruolo che l’Autonomia scolastica ha rivestito nella gestione della Scuola. Il punto di partenza è stata l’esigenza di conoscere l’evoluzione che l’autonomia scolastica ...
La narrazione elettronico-digitale-multimediale e l’educazione. Umanizzare la tecnologia: scommessa o utopia pedagogica?
(Universita degli studi di Salerno, 2014-05-15)
The research analyzes the methods of use of new technologies by younger generations , highlighting how today , next to the wall of the neighborhood , moving into new narrative spaces where kids are told , tell of events ...