Search
Now showing items 1-6 of 6
Sotto il segno del “naufragio”: la scrittura autobiografica di Pietro Giannone
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2020)
Pietro Giannone, imprisoned in the fortress of Miolans, between April 1736 and September of the following year, wrote the Vita, which remained forgotten until 1890. The autobiographical pages, ...
Lev Tolstoj e Simone de Beauvoir: due scritture autobiografiche a confronto
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2016)
A tutta prima tra loro lontani e quasi incomparabili, Lev Tolstoj e Simone de Beauvoir
mostrano nelle loro pagine autobiografiche di filtrare, giudicare e ricostruire il
propriopassato con parametri e congegni ermeneutici ...
Tramonto e riabilitazione di un genere. Autobiografie di attori del varietà
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)
Around 1930 we find autobiographic writings produced by actors who lived the season of the theatre of variety. Memories which are precious documents to rebuild an important kind of show in an empirical vision, from the ...
Il diario quotidiano di un attore: i taccuini di Ruggero Ruggeri
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)
The long career of Ruggero Ruggeri started in the late Naturalism and finished at the beginning of the 1950s without knowing crisis or setbacks. During this period the old Italian theatre was replaced by a new role acquired ...
«La pratica senza la teorica»: qualche riflessione sulla memoria e sul progetto della scena in Perrucci (e nel teatro napoletano)
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)
The essay constitutes a first approach to a research project. It focuses on a problem related to an analysis of Andrea Perrucci’s treatise Dell’arte rappresentativa premeditata, ed all’improvviso (1699). In this book ...
Travestimenti autobiografici scarpettiani: metodologie di verifica
(Avellino : Associazione culturale Internazionale Sinestesie, 2019)
This essay critically examines the autobiography of Eduardo Scarpetta, problematizing the idea of the author’s memoir as an authentic confession. Analysing several declarations written by Scarpetta, the study shows how ...