Mostra i principali dati dell'item
Per un percorso di valorizzazione del patrimonio storico-educativo all’Istituto Comprensivo “G. Fortunato” di Picerno (Pz). Attività e prospettive
dc.contributor.author | Labriola, Rocco | |
dc.date.accessioned | 2024-12-18T10:53:55Z | |
dc.date.available | 2024-12-18T10:53:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Rocco Labriola, "Per un percorso di valorizzazione del patrimonio storico-educativo all’Istituto Comprensivo “G. Fortunato” di Picerno (Pz). Attività e prospettive" in Anna Ascenzi, Gianfranco Bandini, Carla Ghizzoni (edited by), Il patrimonio storico-educativo come fonte per la Public History of Education. Tra buone pratiche e nuove prospettive, Macerata, EUM, 2024, pp.392-403 | it_IT |
dc.identifier.isbn | 978-88-6056-969-1 | it_IT |
dc.identifier.issn | 2723-9314 | it_IT |
dc.identifier.uri | https://eum.unimc.it/img/cms/25_Rocco%20Labriola.pdf | it_IT |
dc.identifier.uri | http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/7869 | |
dc.description.abstract | This contribution aims to highlight the activities currently being prepared at the Comprehensive Institute “G. Fortunato” of Picerno (Pz) in relation to the conservation and valorisation of its historical-educational heritage. In this regard, a collective book is being prepared, created by the teachers, and a first mapping of the documentation present in the school’s historical archive has been carried out. This material will also be the basis for the creation of a school museum. Again from this perspective, and through Public History, a project was created in the 2022-23 school year where students retraced some important historical phases in the history of their municipality. | it_IT |
dc.format.extent | P. 392-403 | it_IT |
dc.language.iso | it | it_IT |
dc.publisher | R. Labriola, "Per un percorso di valorizzazione del patrimonio storico-educativo all’Istituto Comprensivo “G. Fortunato” di Picerno (Pz). Attività e prospettive" in A. Ascenzi, G. Bandini, C. Ghizzoni (edited by), Il patrimonio storico-educativo come fonte per la Public History of Education. Tra buone pratiche e nuove prospettive, Macerata, EUM, 2024, pp.392-403 | it_IT |
dc.relation.ispartofseries | Fonti / Sources; 8 | it_IT |
dc.rights | CC BY-NC-ND 4.0 | it_IT |
dc.source | UniSa. Sistema Bibliotecario di Ateneo | it_IT |
dc.subject | Picerno | it_IT |
dc.subject | archive | it_IT |
dc.subject | school | it_IT |
dc.subject | museum | it_IT |
dc.subject | memory | it_IT |
dc.title | Per un percorso di valorizzazione del patrimonio storico-educativo all’Istituto Comprensivo “G. Fortunato” di Picerno (Pz). Attività e prospettive | it_IT |
dc.type | Book chapter | it_IT |