Please use this identifier to cite or link to this item: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/5305
Title: Professioni educative di ieri e di oggi: la “lezione delle cose” come itinerario di ricerca
Authors: Ferrari, Monica <Università di Pavia>
Keywords: Lesson of things;Public history of education;Social pedagogy
Issue Date: 2019
Publisher: M. Ferrari, Professioni educative di ieri e di oggi: la “lezione delle cose” come itinerario di ricerca, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 77-89
Citation: Monica Ferrari, Professioni educative di ieri e di oggi: la “lezione delle cose” come itinerario di ricerca, in G. Bandini, S. Oliviero (a cura di), "Public History of Education: riflessioni, testimonianze, esperienze", 2019, pp. 77-89
Abstract: Starting from a reflection on the pedagogical analysis of professionalization processes from a diachronic perspective, the essay discusses a research perspective attentive to the "lesson of things" underlying the identification processes of individuals and social groups, by highlighting their training values for education professionals.
URI: http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/5305
http://dx.doi.org/10.14273/unisa-3429
ISBN: 978-88-5518-009-2
ISSN: 2704-5919
Appears in Collections:Contributi in volume / Contributions in books

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14008.pdfFerrari- Professioni educative di ieri e di oggi..210,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.