Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elea.unisa.it/xmlui/handle/10556/6570
Titolo: Biografie, spazi, contesti: educare alla Storia
Autore: Mazzoni, Matteo <Tuscan Institute of Resistance studies, Italy>
Parole chiave: Resistance;Education;Didactic;Local history;Biographies
Data: 2022
Editore: M. Mazzoni, "Biografie, spazi, contesti: educare alla Storia", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 45-52
Citazione: Matteo Mazzoni, "Biografie, spazi, contesti: educare alla Storia", in L. Bravi, C. Martinelli, S. Oliviero (edited by), Raccontare la Resistenza a scuola, 2022, pp. 45-52
Abstract: In this years, historical witnesses of the Resistenza movement are dissolving. In this context where historical knowledge is facing with a growing crisis, how can we stimulate young generation's interest twoards the Resistance movement? The paper tries to answer to this request. Particularly, we are going to propose two hypothesis for didactical work. Firslty, deepening studies about the men and the women who faced with unexpectable choices; secondly, the analysis of places known by students but not appreciated in their historical meaning. In this way, we can approach people to history.
URI: https://books.fupress.com/chapter/biografie-spazi-contesti-educare-alla-storia/13000
http://elea.unisa.it:8080/xmlui/handle/10556/6570
http://dx.doi.org/10.14273/unisa-4635
ISBN: 978-88-5518-649-0
È visualizzato nelle collezioni:Contributi in volume / Contributions in books

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato 
document.pdf 18.pdfMazzoni- Biografie, spazi, contesti: educare alla Storia178,71 kBAdobe PDFVisualizza/apri


Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.